برگزاری امتحانات آیتلس، تافل، جیمت و جی آر ای در دانشگاه خاتم

مدیرعامل بانک پاسارگاد به نقدینه خبر داد:

برگزاری امتحانات آیتلس، تافل، جیمت و جی آر ای در دانشگاه خاتم

نقدینه- رییس دانشگاه خاتم از برگزاری امتحانات آیتلس، تافل، جیمت و جی آر ای در این دانشگاه در آینده ای نزدیک خبر داد.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری نقدینه با بیان این نکته که دانشگاه خاتم مجوز سازمان سنجش را برای برگزاری این امتحانات دریافت کرده است، افزود: در حال مکاتبه با خارج از کشور هستیم که این امتحانات را در این دانشگاه برگزار کنیم.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به موافقت اصولی شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاسیس سه دانشکده فنی مهندسی، علوم انسانی و مالی و علوم مدیریت دانشگاه خاتم، ادامه داد: با طرح جامع گسترش دانشگاه خاتم هم مورد تصویب قرار گرفته است و منتظر ابلاغ مجوز دانشگاه از سوی وزارت علوم هستیم.

به گفته قاسمی، تمامی اقداماتی که در راستای گسترش دانشگاه خاتم صورت گرفته با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است به عبارتی، توسعه این دانشگاه، خواسته و هدف وزارت علوم بوده است که بانک پاسارگاد، در هماهنگی با آن وزارتخانه، توان و امکانات لازم را برای این توسعه فراهم ساخته است.

وی با بیان این نکته که هم اکنون 750 دانشجو در 19 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته کارشناسی در دانشگاه خاتم تحصیل می کنند اظهار داشت: این تعداد دانشجو از مهرماه سال آینده به 31 رشته افزایش خواهد یافت .

رییس دانشگاه خاتم همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری دوره دکترا از سال آینده در دانشگاه خاتم خبر داد.

قاسمی از برگزاری دوره های کارشناسی ارشد با همکاری موسسه مطالعات و توسعه سرمایه انسانی بانک پاسارگاد و برخی از دانشگاه های معتبر دنیا خبر داد و گفت: به شرکت کنندگان در این دوره ها پس از گذراندن امتحانات مورد نظر، مدارک کارشناسی ارشد آن دانشگاه ها، اعطا می شود.

وی به انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه خاتم در یک فرآیند تخصصی اشاره کرد و گفت: ترکیب استادان این دانشگاه ترکیبی از استادان جوان -که سرمایه علمی دانشگاه برای بلندمدت هستند- و حدود 100 نفر از استادان شاخص و نامدار دانشگاه های کشور است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد، چشم انداز دانشگاه خاتم را تبدیل شدن به یکی از 10 دانشگاه برتر دنیا در چشم انداز 1420 ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این هدف، هر سال باید سطح علمی این دانشگاه را ارتقا دهیم که برنامه ریزی های لازم برای این مهم انجام شده است.

وی همچنین از نتایج مثبت جلسه با نخبگان خارج از کشور خبر داد و اظهارداشت: در این جلسه به نتایج خوبی رسیده ایم و مقرر شده است که این نخبگان نتایج تحقیقات و پژوهش های خود را در خارج از کشور با حمایت بانک پاسارگاد، در داخل ایران بارور کنند.

به گفته وی، این نخبگان پذیرفتند که از یک ساعت تا 365 روز با حمایت بانک پاسارگاد در دانشگاه خاتم یا هردانشگاه دیگری در داخل کشور تدریس کنند.

https://naghdineh.ir/page/4008/
لینک مطلب :
چاپ print version