مشکل گشایش ال سی های داخلی حل می شود

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی:

مشکل گشایش ال سی های داخلی حل می شود

نقدینه- دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از تشکیل کارگروهی برای رفع مشکل گشایش ال سی های داخلی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، غلامحسین شافعی افزود: ئدر جلسه اخیر این شورا تصویب شد که کارگروهی متشکل از بانک مرکزی ، فعالان اقتصادی و اعضای شورای گفتگو تشکیل شود تا  مشکل گشایش ال سی های داخلی را بررسی و مشکلات آن را به جهت طرح در شورای پول واعتبار به  دبیرخانه شورای گفتگو ارائه کند .

رییس اتاق بازرگانی ایران  افزود : پس از مشکلات بانکی به وجود آمده در اقتصاد کشور بر اثر سوء استفاده از فضای موجود عملاً شورای پول و اعتبار در گشایش ال سی های داخلی محدودیت هایی ایجاد کرد که این امر برای فعالان  اقتصادی مشکلاتی را رقم زده بود .

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد : با مصوبه دیروز  شورای گفت و گو  همچنین قرار شد  در مورد  وثایق  مورد نیاز بانک ها در گشایش ال سی های داخلی ، بانک ها به طور مستقیم با فعالان اقتصادی طرف حساب شوند  و با بررسیهای دو جانبه اقدام به تعیین وثایق کنند زیرا بانک ها  از فعالان اقتصادی و مشتریان بانکی شناخت کافی دارند.

به گزارش تسنیم، شافعی همچنین درباره  خوب اجرا نشدن مصوبات شورای گفت و گو گفت : مصوبات این شورا جنبه اجرایی ندارد اما  در این شورا  مشکلات و چالش های تولید و صنعت بررسی و پیشنهادات از طریق دبیرخانه به دولت ارائه می شود  .

وی افزود: همچنین در مواردی که  نیاز به  تغییر قانون و اصلاحات در آن باشد حضور روسای کمیسیون های مجلس در این شورا کمک کننده است و آنها  با انتقال موارد  اصلاحی به مجلس کمک های لازم را در انجام اصلاحات یا تصویب قوانین انجام می دهند.

https://naghdineh.ir/page/4007/
لینک مطلب :
چاپ print version