پیشرو همچنان سکاندار بانک صادرات باقی خواهد ماند

شنیده ها حاکی است:

پیشرو همچنان سکاندار بانک صادرات باقی خواهد ماند

نقدینه- شنیده ها حاکی از آن است که محمدرضا پیشرو تا اطلاع ثانوی سکان هدایت بانک بزرگ صادرات را در دست خواهد داشت و اجماعی در زمینه جا به جایی وی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه و بر اساس شنیده ها، با توجه به مخالفت وزیر اقتصاد با رفتن پیشرو از بانک صادرات ایران و همچنین با در نظر گرفتن این که فعلا گزینه مناسب مورد وثوق سهامداران، کارکنان و دولت برای تصدی گری این بانک گسترده پیدا نشده است، به نظر می رسد که تغییری در راس هرم مدیریتی بانک صادرات حداقل در سال جاری رخ نخواهد داد.

بر این اساس، شنیده ها از داخل بانک صادرات حاکی از آن است که پیشرو از سوی بدنه این بانک به عنوان مدیری مورد اطمینان پذیرفته شده است و بدنه تمایلی به جدایی وی از این بانک ندارند و معتقدند اگر قرار است جا به جایی هم صورت بگیرد با توجه به بحران هایی که این بانک در سال های اخیر پشت سر گذاشته است، بهتر است مدیری از داخل بانک سکان هدایت آن را برعهده بگیرد تا بتواند همچون پیشرو عملکرد موفقی در مدیریت بحران داشته باشد. در عین حال باید توجه داشت که نظر نهایی را در این زمینه، سهامداران عمده خواهند داد.

در همین حال بولتن نیوز هم نوشت: در چند روز گذشته، اخبار تغيير مديريت بانك سينا و بانك صادرات و احتمالا بانك هاي ديگر، مورد توجه محافل اقتصادي و رسانه ها بوده و اگر چه برخي خبرها حكايت از آن دارد كه محمدرضا پيشرو همچنان در پست مديرعاملي بانك صادرات باقي خواهد ماند و وي دستاوردهاي سال 93 و برنامه سال 94 خود را در چارچوب اقتصاد مقاومتي اعلام كرده است، اما در عين حال، اخبار ديگري نشان مي دهد كه اين تغييرات مديريتي در شبكه بانكي ادامه خواهد داشت.

 براين اساس، لازم است توجه شود كه موضوع نقل و انتقال مديريتي در شبكه بانكي كشور و در سطح مديران عامل و هيات مديره بانك ها و شركت ها امري طبيعي است اما اين تغيير و تحول، قواعد و ملاحظات خاص خود را دارد كه بدون رعايت آنها، امكان رشد بهره وري و كارايي مديريتي تحقق نمي يابد و هدف مديران شبكه بانكي و مديريت كلان اقتصاد كشور براي بهبود مديريت و عملكرد موسسات مالي و اقتصادي كشور در حد مورد انتظار تحقق نخواهد يافت.

يكي از نكات اساسي در اين زمينه، انتخاب مديران بانك ها در زمان مناسب و متناسب با تحولات و عملكرد بانك است و معمولا پس از ارائه گزارش عملكرد بانك ها و يا در زمان برگزاري مجمع عمومي بانك ها، سهامداران نسبت به انتخاب اعضاي هيات مديره و مدير عامل اقدام مي كنند و با ارائه گزارش ها و صورت هاي مالي، عملكرد مديريت بانك نيز مورد ارزيابي قرار مي گيرد.
بنابراین شايسته است چنانچه قرار باشد مديران برخي بانك ها تغيير كنند، اين تغييرات در زمان برگزاري مجمع عمومي باشد.

انتخاب مدير از داخل بانك نه خارج از موسسه

نكته مهم ديگر، انتخاب مديران بانك از بين بدنه كارشناسي و مديران با سابقه و آگاه و با تجربه مديريتي در خود بانك است و بايد كسي انتخاب شود كه سال ها تجربه همكاري با بخش هاي مختلف، كاركنان، مشتريان، روساي شعب و مناطق و همچنين بازنشسته هاي بانك را داشته باشد تا از مقبوليت كافي و اعتبار و جايگاه براي به دست گرفتن سكان امور بانك برخوردار باشد.
براين اساس، كاركنان بانك ها معتقدند كه انتخاب مديرعامل و هيات مديره از خارج بانك ها، باعث كاهش مقبوليت و كارايي مديران مي شود و بدنه كارشناسي و كاركنان بانك و  بازنشسته هاي بانك استقبال خوبي از مديران جديد نخواهند داشت.
در ماه هاي اخير، كه برخي مديران جديد براي موسسات مالي از خارج از اين موسسات انتخاب شده اند، به هنگام حضور آنها در مراسم معارفه و شروع به كار، با استقبال در حد انتظار مواجه نشده اند و اين موضوع نشان مي دهد كه براي بدنه كاركنان و كارشناسان و بازنشسته ها و حتي مشتريان اين موسسات، مهم است كه شخص مدير از داخل اين مجموعه انتخاب شده يا از خارج موسسه انتخاب شده است.

نكته مهم ديگر،  ثبات مديريتي در مديريت شبكه بانكي و بانك هاي بزرگي مانند بانك صادرات با بيشترين تعداد شعبه در شبكه بانكي است و چنين بانكي با بيش از 3300 شعبه نيازمند ثبات مديريت است تا در طي چند سال با ايجاد همدلي و هماهنگي و همكاري با كاركنان بانك و همچنين جلب اعتماد مشتريان بانك ها و بهبود چهره بانك در فضاي اقتصادي و اجتماعي، قادر باشد شاخص هاي عملكرد بانك را بهبود بخشد.

از سوي ديگر، ثبات مديريت موجب مي شود كه مشتريان بانك، احساس ثبات بهتري در عملكرد و فعاليت بانك داشته باشند و اين ثبات مديريتي باعث افزايش اعتبار بانك به مرور زمان خواهد شد و اعتبار بانك هايي كه در برخي مسائل مانند اختلاس 3 هزار ميليارد توماني با مشكلاتي مواجه مي شوند، بايد از طريق ثبات مديريت و مديريت چهره هاي اثرگذار تقويت شود.

https://naghdineh.ir/page/3964/
لینک مطلب :
چاپ print version