پیشنهاد نداشتیم، مزایده سرخابی ها را لغو کردیم

رییس سازمان خصوصی سازی:

پیشنهاد نداشتیم، مزایده سرخابی ها را لغو کردیم

نقدینه- رییس سازمان خصوصی سازی در مورد عدم برگزاری مزایده دو باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس در روز دوشنبه ۲۷ بهمن ۹۳ گفت: چون پیشنهادی دریافت نشده بود، بنابراین مزایده هم منتفی شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی افزود: مزایده دوباره برگزار خواهد شد، اما در اینکه چه زمانی باشد، بعداً اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، ولی فعلاً تا یکشنبه هفته آینده صبر کنید.

وی در مورد اینکه مزایده بعدی کی و چگونه و با چه شرایطی خواهد بود، گفت: قیمت پایه 290 میلیارد تومانی که برای هر کدام از این باشگاه‌ها در نظر گرفته شده، تغییری نخواهد کرد و مزایده در خود سازمان خصوصی‌سازی برگزار خواهد شد و قرار نیست در بورس یا فرابورس مزایده برگزار شود.

پوری حسینی در مورد اینکه آیا پیشنهادی برای خرید این دو باشگاه رسیده بود، گفت: اگر پیشنهاد می‌رسید، مزایده برگزار نمی‌شد، اما چون پاکتی برای پیشنهاد دریافت نشد، مزایده هم برگزار نشد.

وی در مورد اینکه آیا قیمت‌ها پایین‌تر از نرخ پایه بوده است، گفت: پیشنهادی دریافت نشد تا برسد به اینکه قیمت داشته باشد و ما که از داخل پاکت‌ها خبر نداشتیم و اگر پاکت دریافت شده بود، مزایده برگزار می‌شد که در آن صورت بعد از باز کردن پاکت یا مزایده قابل قبول و یا غیرقابل قبول می‌شد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در مورد نرسیدن پاکت‌های پیشنهاد مزایده گف: علت را باید از خریداران پرسید که آیا توان نقدینگی دارند و یا تعهد و تمایل به خرید این دو باشگاه ورزشی نداشته اند، به هر دلیلی نخواستند در این مزایده شرکت کنند.

پوری‌‌حسینی در مورد اینکه آیا میزان تعهدات، طلب و بدهی باشگاه‌ها مشخص شده است، گفت: ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی تعهد و بدهی نمی‌‌فروشیم، بلکه ما دارایی می‌فروشیم و برند و دارایی این دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را به مزایده می‌گذاریم و اگر کسی آنها را خرید این شرکت‌ها منحل می‌شود، اما برند و دارایی‌ها باقی می‌ماند.

به گزارش فارس در اطلاعیه‌های قبلی سازمان خصوصی سازی آمده بود: خریدار این باشگاه ها باید 40 درصد مبلغ پایه را نقدی و 60 درصد بقیه را در دو سال پرداخت کند.

 


 

https://naghdineh.ir/page/3865/
لینک مطلب :
چاپ print version