عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بیمه مرکزی را متهم کرد

در زمینه بیمه های تکمیلی

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بیمه مرکزی را متهم کرد

نقدینه-عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بیمه مرکزی هم در زمینه بستن قرار داد با بیمه تکمیلی خلاف قانون عمل می کند زیرا مطابق قانون بیمه مرکزی نباید بازار سلامت را خراب کند. یکی از متخلفان بزرگ بازار سلامت همین بیمه مرکزی است زیرا بیمه پایه را به اسم تکمیلی می فروشد و دوباره قرار داد می بندد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مسعود پزشکیان افزود: بیمه مرکزی قیمت 10 هزار تومان را با 100 هزار تومان قرار داد می بندد و حالا می گوید چرا قیمت را افزایش داده اند؟ مطابق قانون، بیمه تکمیلی بیمه ای است که در پایه وجود ندارد اما بیمه مرکزی همان خدمات را به نام تکمیلی قرار داد می بندد که این موضوع کاملاً خلاف قانون است.
مسعود پزشکیان تاکید کرد: یکی از اصلی ترین متخلفان بهداشت و درمان بیمه مرکزی است، این روند قانونی نیست و به دلیل قانونی نبودن برای دولت و کشور ایجاد مشکل خواهد کرد.

این نماینده مجلس درباره افزایش خدمات پزشکی گفت: در زمینه افزایش قیمت خدمات درمانی منابع این افزایش قیمت ها دیده نشده و در نهایت این افزایش قیمت ها منجر به بی عدالتی در جامعه خواهد شد.
وی افزود: در این مورد ما انتقاد و اعتراض خود را به گوش دولت رسانده ایم و حتی از وزیر بهداشت در این زمینه سوال کرده ایم استدلالمان هم این بوده است که وقتی هزینه را بالا برده ایم باید توجه کنیم که منابع تامین این هزینه کجا دیده شده است.
نماینده تبریز گفت: الان قیمت ها بالا رفته بدون آنکه پولی برای تامین این قیمت ها دیده شده باشد به اضافه اینکه قیمت ها غیر منصفانه افزایش پیدا کرده اند. عده ای درآمدهایشان افزایش پیدا کرده و عده زیادی هم تغییری نکرده اند که باید گفت این فاصله خیلی زیاد است.
وی در گفت و گو با آیین،  افزود: این فاصله میان پزشکان دولتی و خصوصی و نیز کادر درمانی بیمارستان ها دیده می شود که این روند بی عدالتی در جامعه بی ثباتی ایجاد می کند و همه این تخلفات و تقلبات و زیرمیزی ها در ادامه سیستمی شکل گرفته که در آن بی عدالتی وجود دارد.
پزشکیان گفت: البته بیمه ها در این زمینه کاهش خدمات نداشته اند، آن ها کار خود را انجام می دهند اما پول آن را پرداخت نمی کنند یا در پرداخت هزینه ها دیرکرد دارند.
 

https://naghdineh.ir/page/3855/
لینک مطلب :
چاپ print version