تقویت همکاری غول های بیمه ژاپن با صنعت بانکداری

با خرید ۵ درصد از سهام گروه بانکداری رزونا اتفاق می افتاد

تقویت همکاری غول های بیمه ژاپن با صنعت بانکداری

نقدینه-معامله مذکور به رزونا کمک می کند محصولات بیمه ای بیشتری از این دو بیمه گر را به فروش برساند. بنابراین داشتن چنین معامله ای برای این دو شرکت بیمه گر، به منزله چند برابر شدن میزان فروش محصولات آن ها در شعبه ها می باشد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، نیپون لایف (Nippon Life) و دای ایچی (Dai-ichi) دو بیمه گر ژاپنی هستند که طی مذاکراتی با گروه بانکداری محلی رزونا هلدینگز (Resona Holdings) قصد خرید 5 درصد از سهام آن بانک به مبلغ 80 میلیارد ین ژاپن (665 میلیون دلار آمریکا) را دارند.
به گزارش برخی منابع خبری که با توجه به محرمانه بودن موضوع، نام برده نمی شوند؛ این شرکت ها، بزرگترین شرکت های بیمه گر در ژاپن هستند و انتظار می رود مذاکرات خود با گروه بانکداری رزونا را تا پایان ماه جاری به نتیجه برسانند.
با توجه به خبر منتشر شده در رویترز؛ شرکت دای چی در حال حاضر یک سهم 2.5 درصدی در بانک رزونا (چهارمین گروه بانکداری بزرگ ژاپن) دارد و همکاری آن ها در سال 2007 شکل گرفته است.
این بانک در سال گذشته، مبلغ 2 میلیارد دلار آمریکا از 26 میلیارد دلاری که به عنوان وثیقه در سال 2003 استفاده کرده بود را به آن بازگرداند. انتظار می رود در آینده نزدیک 1 میلیارد دلار دیگر نیز بازگردانده شود و به دنبال سرمایه گذاران بلند مدت می باشند. معامله مذکور به رزونا کمک می کند محصولات بیمه ای بیشتری از این دو بیمه گر را به فروش برساند. بنابراین داشتن چنین معامله ای برای این دو شرکت بیمه گر، به منزله چند برابر شدن میزان فروش محصولات آن ها در شعبه ها می باشد.
نیپون لایف، توسط رقیب خود دای ایچی، از نظر درآمد حق بیمه در بین ماه های آوریل تا سپتامبر 2014 کنار زده شد که آن دوره زمانی، نیمه اول سال مالی مختوم به 31 مارس 2015 می باشد. به گزارش ژاپن تایمز، این شرکت برای اولین بار جایگاه خود را به عنوان بزرگترین بیمه گر کشور ژاپن از دست داد.
به گفته منابع خبری، نتیجه این معامله تا حد زیادی به میزان فروش دای ایچی در بانک های وابسته مربوط می شود.
احتمال بازگشت نیپون لایف به جایگاه برترین بیمه گر تا آخر سال مالی یعنی تا ماه مارس بسیار کم است. این شرکت به دنبال تقویت همکاری خود با صنعت بانکداری بوده و رقیب آن، دای ایچی، فروش بیمه خود را نیز از طریق فروش در شعب بانک چند برابر کرده است.

https://naghdineh.ir/page/3825/
لینک مطلب :
چاپ print version