کاهش معنادار وابستگی به منابع نفتی در بودجه 94

نماینده موافق با کلیات لایحه بودجه اعلام کرد:

کاهش معنادار وابستگی به منابع نفتی در بودجه 94

نقدینه-نماینده موافق با کلیات لایحه بودجه ٩٤ گفت: کاهش معنا داری درخصوص وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدرضا تابش در موافقت با کلیات لایحه بودجه ٩٤، با اشاره به میزان وابستگی بودجه های سنواتی در سال های اخیر به درآمدهای نفت گفت: این میزان در لایحه بودجه سال آینده، به ٥٤ هزار میلیارد تومان تقلیل یافته است؛ از این رو، کاهش معنا داری درخصوص وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح ویژگی های مثبت بودجه ٩٤ به تمهیدات دولت در زمینه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اعتبار صندوق نوآوری و شکوفایی به ٣٠٠ میلیون دلار افزایش یافته است تا به شرکت های نوپا تسهیلات به منظور دستیابی به مرزهای علم و دانش ارائه شود.

وی افزود: اعتبارهای فصل علم و فناوری ٤٠ درصد افزایش یافته است. با این حال، توجه به مناطق محروم نیز مد نظر لایحه بوده است. از این رو، با وجود کاهش محسوس درآمدهای نفتی، اعتبارهای مربوط به محرومیت زدایی حدود ٦ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده، بنابراین، این اعتبارها نسبت به گذشته ٧٠ درصد افزایش یافته است.

تابش، تدوام اجرای طرح سلامت را از ویژگی های این لایحه برشمرد و گفت: با اعتبارهای دولت هزینه های پرداختی از سوی مردم کاهش می یابد؛ با وجود این، طرح مذکور مطلوب و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

به گزارش شانا، این نماینده مجلس توجه به افراد جویای کار دارای تحصیلات دانشگاهی، تامین مسکن جوانان، توجه به افزایش بهره وری در بخش آب، اختصاص اعتبار برای مقابله با ریزگردها را از موارد مثبت بودجه ٩٤ توصیف کرد.

با این حال، این نماینده مجلس، بودجه در نظر گرفته شده برای مقابله با ریزگردها، را در شرایط فعلی کافی ارزیابی نکرد.

 

https://naghdineh.ir/page/3809/
لینک مطلب :
چاپ print version