مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

هشدار پلیس:

مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشید

نقدینه-رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شرق استان تهران ضمن هشدار به کاربران اینترنت از افرادی که به نوعی با این ابزار سر و کار دارند خواست تا مراقب کلاهبرداری های اینترنتی باشند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، سرهنگ «سامان محمدی» روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: با توسعه فناوری های دیجیتال و انجام بسیاری امور از طریق اینترنت، روش های مختلف کلاهبرداری اینترنتی نیز ابداع شد که از جمله این روش ها می توان به کلاهبرداری اینترنتی به روش فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ اشاره کرد.
وی گفت: در روش فیشینگ، کلاهبردار با ساختن صفحه ای جعلی که معمولا آدرس آن صفحه با آدرس سایت اصلی از تفاوتی جزئی برخوردار است اقدام به دریافت اطلاعات حساب و رمز های عبور کاربر می کند.
محمدی افزود: در روش کلاهبرداری دسکتاپ فیشینگ نیزمشخصات صفحه جعلی کاملا با مشخصات صفحه اصلی برابرو حتی از آدرسی یکسان با صفحه اصلی برخوردار می باشد که روش تشخیص آن برای کاربران معمولی بسیار دشوار است.
وی گفت: این شگرد برای کلاهبرداری با تغییر در DNS یا تغییر در محتوی فایل Host موجود در رایانه شخصی افراد صورت می پذیرد و نیازمند اجرای یک بد افزار بر روی سیستم قربانی است.
رییس پلیس فتا شرق استان تهران تصریح کرد: با توجه به گسترش روز افزون این دسته از جرایم و به منظورجلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی لازم است تا کاربران ضمن توجه کامل به آدرس سایت ها، از لینک هایی که درایمیل ها برای افراد ارسال می شود برای پرداخت های الکترونیک استفاده نشود.
وی از کاربران خواست به منظور مقابله به کلاهبرداری دسکتاپ فیشینگ از نسخه های قدیمی سیستم عامل مانند ویندوز XP استفاده نکرده و نسبت به بروز رسانی سیستم عامل رایانه خود اقدام کنند.
همچنین از بهره گیری آنتی ویروس مناسب بر روی رایانه، به روز رسانی مرورگر اینترنت، پرهیز از دانلود و اجرای فایل های پیوست مشکوک و ناشناس ودانلود نرم افزارهای مورد نیاز از سایت های معتبر به عنوان مهمترین اقدامات پیشگیری از کلاهبرداری های اینترنتی یاد کرد.
وی گفت: کاربران باید از مرورگرهایی مانند 7IE ،MOZILLA FIREFOX ،OPERA استفاده کنند زیرا این مرورگرها حاوی لیستی از سایتهای طراحی شده توسط کلاهبرداران اینترنتی معروف هستند و وب سایتی مورد نظر را با لیست درون خود مقایسه و در صورت غیر معتبر بودن هشدارلازم را ارائه می کنند.
رییس پلیس فتا شرق استان تهران از شهروندان و کاربران اینترنت خواست تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک ، مراتب را با استفاده از آدرس Cyberpolice.ir به پلیس فتا گزارش دهند.

https://naghdineh.ir/page/3628/
لینک مطلب :
چاپ print version