نقش بانک مسکن در تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده

نقش بانک مسکن در تسریع جریان نوسازی بافت فرسوده

نقدینه- رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن از پرداخت ۲هزار و ۱۹۶فقره تسهيلات به بافت‌هاي ناکارآمد و فرسوده شهري طي سه ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، ندا کسري کرمانشاهي رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن با تاکيد بر آنکه از مجموع 29 هزار و 196 فقره تسهيلات تکليفي و تبصره‌اي پرداخت شده طي سه ماه ابتدايي سال 97، معادل 2 هزار و 196 فقره از آن به تسهيلات نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناکارآمد شهري مربوط مي‌شود، به پايگاه خبري بانک مسکن-هيبنا، گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان خردادماه، مجموعا رقمي‌معادل 158ميليارد و 888 ميليون تومان به بخش بافت‌هاي ناکارآمد و فرسوده شهري تسهيلات پرداخت شده است.
وي با بيان اينکه بيشترين سهم تسهيلات پرداختي در محدوده بافت‌هاي فرسوده شهري به تسهيلات فروش اقساطي خارج از طرح مسکن مهر اختصاص پيدا کرده است، اظهار کرد: در اين بخش، يک هزار و 722 واحد مسکوني غير از طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطي(عمليات احداث اين واحدهاي مسکوني تمام شده و کارت قسط براي آنها صادر شده است) رسيده اند. تسهيلات پرداختي از سوي بانک مسکن به اين بخش تا پايان سومين ماه سال جاري معادل 79 ميليارد و954 ميليون و 512 هزار تومان بوده است.
کرمانشاهي همچنين ادامه داد: در سه ماه مورد بررسي رقمي‌معادل 77 ميليارد و 232 ميليون تومان تسهيلات مشارکت مدني (تسهيلات نوسازي) براي واحدهاي مسکوني واقع در محدوده بافت فرسوده خارج از طرح مسکن مهر نيز پرداخت شده است. به طوري که تعداد تسهيلات پرداختي در اين بخش به 426 فقره رسيده است.
رئيس اداره کل تسهيلات تبصره‌اي بانک مسکن در عين حال به سهم تسهيلات پرداخت شده به واحدهاي مسکوني که در قالب طرح مسکن مهر به مرحله فروش اقساطي رسيده اند، اشاره کرد و افزود: در اين بخش نيز معادل 48 فقره تسهيلات به ارزش يک ميليارد و 702 ميليون و 262 هزار و 900 تومان فروش اقساطي شده است. بانک مسکن، تسهيلات صندوق پس‌انداز يکم را در بافت‌‌هاي فرسوده با 2 واحد درصد نرخ سود کمتر يعني معادل 6 درصد به متقاضيان خريد و ساخت مسکن پرداخت مي‌کند.
https://naghdineh.ir/page/36121/
لینک مطلب :
چاپ print version