چند مدیر بانکی و بیمه ای در بین کاندیداهای اتاق بازرگانی

بازار انتخابات فعلا داغ است

چند مدیر بانکی و بیمه ای در بین کاندیداهای اتاق بازرگانی

نقدینه- تعدادی از مدیران بانکی و بیمه ای کشورمان به نمایندگی از شرکت های مختلف برای عضویت در هیات رییسه هشتمین دوره هیأت نمایندگان اتاق‌ بازرگانی، صنایع و معادن تهران ثبت نام کردند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در بین ثبت نام کنندگان در این انتخابات می توان به سیدمحمد صدر هاشمی نژاد از بنیانگذاران بانک اقتصاد نوین از شرکت سرمایه گذاری استراتوس، کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا از گروه صنعتی پلور سبز، مسعود حجاریان کاشانی مدیرعامل بیمه ملت از شرکت رایان فن گستر دیزل، محمد کاظم مدیرعامل لیزینگ بانک اقتصاد نوین و مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری ازطرف شرکت نوآروران کالای شرق اشاره کرد.
 این افراد به عنوان نماینده ای از بخش صنعت در انتخابات شرکت خواهند کرد و در هر حال شاید بتوان امیدوار بود که ورود افراد تازه از بخش های مختلف و به خصوص کسانی که علاوه بر فعالیت در حوزه صنعت، سابقه فعالیت در زمینه اداره بانک و بیمه را دارند، بتواند تحولی در سیستم سیاست گذاری ها و عملکرد اتاق بازرگانی در آینده ایجاد کند.

دو نفر از گروه اقتصاد نوین
از گروه مالی اقتصاد نوین دو نفر در این انتخابات حضور دارند. سید محمد صدر هاشمی نژاد از شرکت استراتوس و محمد کاظم از لیزینگ اقتصاد نوین.
بر اساس این گزارش، شرکت بین المللی پیمانکاری استراتوس از سال ۱۳۵۷ فعالیت خود را با اجرای پروژه های عمرانی ـ ملی آغاز کرده و متعاقب آن از ۱۹۹۴ میلادی در پروژه های برون مرزی حضور پیدا کرده است. این شرکت در بانک اقتصاد نوین (سهامی عام) کارگزاری پیشگامان بازار نوین (سهامی خاص) سرمایه گذاری سامانه گستر نوین (سهامی عام) کیهان تبادل (سهامی عام) آلومینیوم پارس هنزا (سهامی عام) گسترش و توسعه صنعت آذربایجان (سهامی عام) سرمایه گذاری ساختمان ایران( سهامی عام) فنی تجاری پارس شهر(سهامی عام) پیمانکار بین المللی استراتوس(سهامی عام) خدمات و پشتیبانی اقتصاد نوین(سهامی خاص) و گلوبال پتروتک(سهامی خاص) سهامدار است.
شرکت لیزینگ اقتصاد نوین به عنوان لیزینگ اولین بانک خصوصی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۸۵/۰۵/۱۴ با اخذ مجوز از بانک مرکزی ایران تأسیس شد و در اداره ثبت شرکت‏ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. این شرکت با هدف ارایه تسهیلات در زمینه خرید و فروش کالاهای منقول و غیر منقول و به منظور ارائه خدمات مشاوره‏ای در حوزه لیزینگ و فروش کالاها و خدمات تأمین مالی برای اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل شده است. سهامداران این لیزینگ عبارتند از:بانک اقتصاد نوین(سهامی عام) شرکت خدمات ارزی و صرافی اقتصاد نوین(سهامی خاص) شرکت سرمایه‏ گذاری اقتصاد نوین(سهامی عام) شرکت سرمایه‏ گذاری تابان نوین(سهامی خاص) وشرکت کارگزاری بانک اقتصاد نوین(سهامی خاص)
صدر هاشمی نژاد عضو هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه گرا است که چندی پیش با هدف پیروزی در این انتخابات تشکیل شده است.

مدیرعامل بانک سینا کاندیدای شرکتی متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان
کوروش پرویزیان مدیرعامل فعلی بانک سینا را اکثرا به عنوان یک مدرس و کارشناس بانکی می شناسند. اما کمتر کسی می تواند حدس بزند که او از طرف یک شرکت صنعتی کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران شود.آن هم شرکتی متعلق به سرمایه گذاری فرهنگیان که سهامدار اصلی بانک سرمایه است.
البته شنیده های خبرنگار ما حاکی است که پرویزیان سال ها پیش مدیرکل توسعه و نوسازی مدارس استان سمنان بوده و هم اکنون در صندوق ذخیره دارای سمت است.
شرکت گروه صنعتی پلور سبز که پرویزیان از طرف آن کاندیدا شده است، در سال ۱۳۸۱ و با هدف ساخت، واردات، صادرات و تعمیرات جزئی و اساسی خودروهای سبک و سنگین ریلی و همچنین ساخت و تامین قطعات و زیرمجموعه ها با جواز تاسیس ۵۰۰ دستگاه واگن در سال به ثبت رسید. هم اکنون اکثریت سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان است که این هلدینگ دارای واحدهای بزرگ صنعتی نظیر ماشین سازی اراک و مجموعه هایی نظیر بانک سرمایه و بیمه معلم است و از پشتیبانی و حمایت مالی این واحد بزرگ سرمایه گذاری برخوردار است.

جهانگیری و ائتلاف برای فردا
مهدی جهانگیری رئیس گروه مالی گردشگری دیگر بانکی حاضر در انتخابات اتاق بازرگانی است. وی که عضو گروه ائتلاف برای فردا شده است، سابقه سال ها حضور در سمت های مختلف حوزه گردشگری و بانکی را دارد.
از سوی دیگر مسعود حجاریان برادر سعید حجاریان تئوریسین مشهور اصلاحات نیز که همزمان مدیرعامل بیمه ملت و دبیر انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه است از طرف شرکت رایان فن گستر دیزل کاندیدا شده است.
به گزارش اخبار پول، اطلاعات خاصی در مورد شرکت رایان فن گستر دیزل در دسترس نیست و فقط می دانیم که این شرکت در زمینه تولید ماشین آلات سنگین فعالیت دارد.

رقابت بانکی‌ها و آقازاده‌ها
پیش از این در خبرها آمده بود که آقازاده ها یکی از مدعیان پیروزی در انتخابات اتاق بازرگانی هستند و این نشان دهنده این امر بود که دولتی ها چشم امید زیادی به اتاق بازرگانی و گرفتن سکان آن دارند. حتی کسانی که که خود منع قانونی برای شرکت در این انتخابات دارند، برادر یا پسران خود را در میان کاندیداها قرار داده تا بتوانند از دور دستی بر آتش داشته باشند. دراین میان هم نام پسر محمد نهاوندیان رییس دفتر رئیس جمهوری، برادر سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه، داماد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و پسر محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات به چشم می خورد.

گزارش از: الهام حدادی

https://naghdineh.ir/page/3547/
لینک مطلب :
چاپ print version