برقراری انتقالات ارزی ایران و روسیه  از طریق صرافی بانک ملی

سفیر ایران در روسیه اعلام کرد:

برقراری انتقالات ارزی ایران و روسیه از طریق صرافی بانک ملی

نقدینه- سفیر ایران در روسیه با اشاره به اینکه براساس توافقات با بانک میربزینس بانک و صرافی بانک ملی انتقالات ارزی میان ایران و روسیه برقرار شده است، گفت: تجار می توانند از این طریق انتقالات ارزی خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مهدی سنایی در جمع هیأت اعزامی ایران به روسیه در سفارتخانه ایران با تأکید براینکه در جلسه اخیر سفیر ایران با هیات اعزامی تجاری- بازرگانی؛ اتاق بارزگانی مشترک ایران و روسیه اهم مسایل و مشکلات بازرگانی و تجاری ایران و روسیه بررسی شد، افزود: بسیاری از تجار با اشاره به مشکلات ارزی خود خواهان رفع موانع انتقال اعتبارات به کشور روسیه شدند.

 سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: در این جلسه در خصوص مواردی مانند بهبود وضعیت لجستیک و ترانزیت کالا، اخذ روادید و افزایش تعاملات و نشست های تخصصی تجاری نیز مباحثی مطرح شده است.

اسدالله عسگر اولادی رییس اتاق مشترک ایران و روسیه هم در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، به مذاکرات بانک مرکزی ایران و روسیه برای تسهیل در تبادلات ارزی دو کشور اشاره کرد و افزود: در صددیم تا از طریق میر بیزینس بانک روسیه، روبل روسی را به کشور انتقال و با تبدیل به ریال در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهیم.

وی اضافه  کرد: ظرف یک ماه آینده بررسی این موضوع به اتمام می‌رسد و بانک مشترک ایران و روسیه تأسیس خواهد شد.

https://naghdineh.ir/page/3533/
لینک مطلب :
چاپ print version