واحدهای صنعتی تملیکی را به صاحبان اولیه شان بر می گردانیم

مدیرعامل بانک ملی:

واحدهای صنعتی تملیکی را به صاحبان اولیه شان بر می گردانیم

نقدینه- مدیر عامل بانک ملی ایران از کاهش تدریجی معوقات بانک ملی خبر داد و تاکید کرد: با ایجاد کارگروه ویژه‌ای در صدد تعیین تکلیف هر چه سریع تر واحدهای صنعتی تملیکی هستیم تا از این طریق این واحدها به چرخه تولید برگردند و اولویت را به دادن آنها به صاحبان اولیه‌اش قرار داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، عبدالناصر همتی  در نشست صمیمانه با 600 نفر از رؤسای شعب این بانک در تهران از روسای شعب خواست در هفته های پایانی سال برای جذب بیشتر منابع و وصول مطالبات تلاش کنند.
وی تأکید کرد: رعایت اخلاق و تکریم مشتریان اصلی ضروری در بانک ملی است و اعتماد مردم به بانک ملی یک سرمایه بزرگ است و همکاران با تکریم مشتریان در حفظ این سرمایه بکوشند.
همتی تأکید کرد : با تلاش شما و تک تک همکاران در سراسر کشور روند امور بانک ملی بعد از مشکلات جدی که با آن مواجه شد به روی ریل اصلی برگشته است و از شما می خواهم سرعت حرکت قطار پیشرفت و توسعه بانک ملی را افزایش دهید.
وی سودآوری بانک را عامل مهم توسعه آن دانست و همه ارکان بانک را برای تلاش جدی در جهت بالا بردن درآمد بانک و افزایش بهره وری و سودآوری فراخواند.
همتی با اشاره به تلاش های حوزه وصول مطالبات و حقوقی بانک برای کاهش مطالبات معوق گفت : خوشبختانه روند وصول و تعیین تکلیف مطالبات با کارگروه هایی که تعیین شده است به خوبی پیش می رود و نتایج آن را تا پایان سال خواهیم دید.
همتی همچنین با تشریح مسائل و مشکلات سیستم بانکی کشور و محدودیت موجود در اعطای تسهیلات به عزم بانک ملی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران تاکید کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت : این بانک باوجود تمام محدودیت‌ها در 9 ماه منتهی به پایان آذر سال جاری 220 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده است و اولویت خود را به سرمایه در گردش واحدها و اتمام طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمامی‌ داده که با مشارکت بانک ملی شکل گرفته است.
رییس هیأت مدیره بانک ملی ایران اظهار داشت: بدهی دولت به بانک ملی ایران ، مطالبات معوق بانک و مانده تسهیلات تکلیفی شرایطی برای بانک بوجود آورده است که در حال حاضر بانک با 40 درصد توان خود به ارائه خدمت می‌پردازد و با همین توان نیز نسبت به سایرین از شرایط مطلوب‌تری در حمایت از تولید و اشتغال برخوردار است.
همتی گفت: برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش هیچگونه مشکلی وجود ندارد و از طرح‌هایی که با سرمایه‌گذاری بانک ایجاد شده است و به یاری و کمک بانک در جهت اتمام پروژه نیاز داشته باشد، استقبال و تسهیلات لازم پرداخت می‌ شود.
همتی به قیمت تمام شده پول در بانک اشاره کرد و افزود : با افزایش قیمت تمام شده پول بدیهی است که هزینه‌های انجام شده تولید کننده نیز افزایش یابد.
وی افزود: از همه تولید‌کنندگانی که حسن نیت دارند و در صدد ایجاد اشتغال پایدار و تولید هستند ، حمایت جدی می‌کنیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف
برای تعیین تکلیف دیون صنعت‌کاران و تولید‌کنندگان تسریع خواهد شد.

https://naghdineh.ir/page/3505/
لینک مطلب :
چاپ print version