طراحی سامانه انتقال تصویر چک

طراحی سامانه انتقال تصویر چک

نقدینه-با تلاش نوآوران فناوران حوزه بانکداری دیجیتال، سامانه انتقال تصویر چک طراحی شد که می تواند معضل چک های برگشتی را تا حد زیادی برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، این محصول با فناوری جاوا بر روی بستر (Platform) لینوکس تولید شده است و شامل دو زیر سیستم کلی می باشد که یکی از این زیر سیستم ها امکان نظارت بانک مرکزی و کنترل نقدینگی بر روی گردش کاری چکهای بین بانکی برای تمامی بانکهای عضو را میسر می کند و زیر سیستم بعدی امکان انتقال تصویر چک به جای لاشه چک را فراهم آورده و همچنین می تواند نتیجه رسیدگی به چک در بانک مقصد را به بانک مبدا منتقل کند.
امکان ارتباط با نرم افزار متمرکز بانکها با استفاده از فرمت استاندارد توافق شده، کاهش ریسک حمل چک، کنترل نقدینگی و نظارت بر روی گردش چک، کاهش زمان رسیدگی به چک بین بانکی،
استاندارد سازی رویه رسیدگی به چک، استفاده از طرح استاندارد سازی چک بانک مرکزی و امکان استفاده از طرح نماد از ویژگی های این سیستم است.
این طرح در جشنواره دکتر نوربخش در اختتامیه چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک که با هدف حمایت از دستاوردهای نوین بانکداری الکترونیک و با ملاک هایی چون نوآورانه بودن، کاربردی بودن و سودآوری بالقوه طرح‌ها برگزار می شود در بین 22 طرح نواورانه ارائه شده از سوی شرکتها و بانک ها رتبه اول را به خود اختصاص داد

https://naghdineh.ir/page/3457/
لینک مطلب :
چاپ print version