درپی تصاحب 5 درصد  بازار طلا و جواهر دنیا هستیم

رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلاو جواهر خبر داد:

درپی تصاحب 5 درصد بازار طلا و جواهر دنیا هستیم

نقدینه- رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا،‌جواهر و سنگ‌های قیمتی با تاکید بر توانمندی‌های صنعت طلا و جواهر و نقش پررنگ آن در اقتصاد کشور، اعلام کرد:‌ گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر 700 میلیارد دلار برآورد می شود. در همین راستا به دنبال آن هستیم که سهم پنج درصدی از این بازار را در طول 10 سال آینده به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،‌عبادالله محمد ولی درباره  مزیت این هنر-صنعت در موضوع اشتغال توضیح داد: در حوزه اشتغال و جذب نیروی انسانی ماهر در صنعت طلا، وزارت صنعت، معدن وتجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و وزارت امور خارجه می توانند بسیار تاثیرگذار قدم بردارند.

محمدولی ادامه داد: طبق برنامه ریزی هایی که کردیم باید طی 5 سال آینده 350 هزار تا 500 هزار نفر با همکاری دستگاه های مذکور وارد بازار طلا و جواهر شوند. در واقع این صنعت توان استفاده از این تعداد را دارد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی توجه به ایجاد ارزش افزوده بالا در این صنعت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی را از دیگر مزیت های موجود دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری نوعی تضمین دراین بازار است البته ضرورت دارد که برای تقویت سرمایه گذاری ها از طریق برگزاری نمایشگاه های تخصصی مهارتهای خود را دراین زمینه عرضه کنیم.

محمدولی  صنعت طلا و جواهر را صنعتی سبز دانست و عنوان کرد: توسعه مشاغل خانگی از طریق صنعت طلا یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می آید. صنعت سبز، صنعتی است که فاقد آلایندگی است و به همین دلیل خانواده می تواند در کنار یکدیگر و حتی در مکان های مسکونی اقدام به ساخت زر و زیورهای سنتی کنند که این سهم مهمی در ایجاد اشتغال دارد.
 

https://naghdineh.ir/page/3449/
لینک مطلب :
چاپ print version