سهامداران رفتار هیجانی خود را کنترل کنند

یک فعال بازار سرمایه:

سهامداران رفتار هیجانی خود را کنترل کنند

نقدینه - یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه دولت در تلاش است تا مشکلات بازار سرمایه را برطرف کند، گفت: سهامداران باید در شرایط فعلی رفتارهای هیجانی خود را کنترل کرده و بدانند که این دوره به زودی به پایان می رسد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، میلاد رشیدی  به تاثیر اخبار مثبت در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی که در خصوص ارائه مجوز به بانکها برای سرمایه گذاری غیر مستقیم در بورس و نیز تعویق کیفی سازی پالایشگاه ها اتخاذ شده است اگرچه ممکن است تاثیر کوتاه مدتی در بازار سرمایه نداشته باشد،اما این تصمیمات در بلند مدت اثرگذار است.

وی افزود:اتخاذ این تصمیمات نشان می دهد که در دولت همبستگی ایجاد شده تا مشکلات بازار سرمایه برطرف شود زیرا دولت تصمیم گرفته تا از حالت رکود خارج شود، لذا با تصمیماتی که برای بازار سرمایه می گیرد می توان پیش بینی کرد که در یک پروسه زمانی یکساله بازار از حالت رکود خارج می شود زیرا بسترهایی در حال فراهم شدن است تا سرمایه گذاران به راحتی بتوانند در این بازار سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد:علاوه بر این سایر تصمیماتی که دولت برای بازار سرمایه اتخاذ می کند باعث می شود تا بستر مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس ایجاد شود تا اعتماد از دست رفته به بازار سرمایه بازگردد.

این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه هیچ سالی در بورس این میزان تصمیم در خصوص بازار سرمایه گرفته نشده است،تصریح کرد:تنها چیزی که اکنون بازار سرمایه به آن نیاز دارد، این است که سهامداران صبوری کرده و نگاه منفی نداشته باشند زیرا این دوران نیز به پایان می رسد.

رشیدی کاهش قیمت نفت و به نتیجه نرسیدن مذاکرات را دلیل افت بورس دانست و به ایسنا گفت: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای و موضوع نفت به نتیجه برسد نیمی از مشکلات بازار سرمایه برطرف می شود و مابقی آن نیز از طریق طرح‌ها و تصمیماتی که برای زیرساخت های بازار گرفته می‌شود، برطرف خواهد شد زیرا همبستگی به وجود آمده در دولت نشان دهنده این است که مشکلات در حال برطرف شدن است.

وی تصریح کرد: سهامداران باید به این نکات توجه کنند که مذاکرات هسته ای در حال پیشرفت بوده و قیمت نفت در حال مقاومت است. همچنین در خصوص نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی پیش بینی می شود که با توجه به کاهش قیمت نفت دولت نرخ مناسبی را در نظر بگیرد و در بهره مالکانه معادن نیز تصمیمات درستی اتخاذ کند.

این فعال بازار سرمایه  اضافه کرد: این در حالی است که نرخ بهره بانکی نیز باید کارشناسی شود تا فعالیت اقتصادی در کشور توجیه داشته باشد زیرا دشوار است تا بخش تولید به بهره 30 درصدی وام گرفته و به فعالیت بپردازد لذا باید در این خصوص تصمیم درستی اتخاذ شود.بنابراین مشاهده می شود که زیرساخت هایی که در سال گذشته رویا بود در حال تبدیل به واقعیت است، زیرا دولت اقداماتی انجام می دهد که به نفع بازار سرمایه است لذا باید از تمام کسانیکه در تیم دولت فعالیت کرده و در حال برطرف کردن موانع بازار هستند تشکر کرد.

رشیدی  تاکید کرد:سهامداران باید در شرایط فعلی رفتارهای هیجانی خود را کنترل کنند و امیدوار باشند که مشکلات موجود برطرف می شود زیرا اکنون قیمت سهام شرکت ها به شدت افت کرده و فروش سهام در این مقطع توجیه منطقی ندارد و دولت نیز سعی دارد تا مشکلات بازار را برطرف کند.

https://naghdineh.ir/page/3080/
لینک مطلب :
چاپ print version