برنامه های جدید بانک ها برای ارائه خدمات بهتر در روزهای باقی مانده از سال

بانک مرکزی اعلام کرد:

برنامه های جدید بانک ها برای ارائه خدمات بهتر در روزهای باقی مانده از سال

نقدینه - در حالیکه 59 روز دیگر به پایان سال جاری باقیمانده است که نظام بانکی کشور روزهای پر کار و شلوغی را خواهد داشت، بر این اساس بانک مرکزی برنامه های جدی بانک ها را برای ارائه خدمات بهتر به مردم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، نظام بانکی کشور روزهای سخت و پرکاری را در دو ماه پایانی سال پیش رو دارد و بانک مرکزی برنامه های خود را برای این روزها اعلام کرد. این در حالی است که پرداخت حقوق، عیدی، یارانه های نقدی و سایر کارهای بانکی مردم در بهمن و به ویژه اسفندماه میزان مراجعه مردم به بانکها را به اوج می رساند.

ناصر حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی در گفتگو با مهر از برنامه های این بانک و نظام بانکی کشور برای روزهای پایانی سال و شب عید خبرداد و گفت: تدابیری برای ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به مردم در این ایام اندیشیده شده است.

وی افزود: بحث ظرفیت سازی در طول سال اجرایی می شود و در ایام پایانی سال که میزان تراکم و مراجعات مردم بیشتر است تغییرات را به حداقل می رسانیم و در اسفندماه به هیچ عنوان سامانه ها را تغییر نمی دهیم.

این مقام مسئول در بانک مرکزی با اعلام اینکه کشیک های 24 ساعته در بانک مستقر خواهند شد، تصریح کرد: در طول اسفندماه تا روزهای اول عید کشیک های شبانه روزی در بانکها مستقر می شوند تا اگر مشکلی بوجود آمد سریعا برطرف شود.

هر سال بانک مرکزی در بهمن و به ویژه اسفندماه دستورات ویژه‌ای برای آماده باش به نظام بانکی کشور صادر می کند. روزهای پایانی سال به دلیل نزدیک بودن به ایام نوروز از لحاظ مبادلات تجاری، بازار و پولی و بانکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظام بانکی کشور که در این زمان با بالاترین میزان تراکنش های بانکی مواجه می شود، روزهای حساس و سختی را خواهد داشت و از این جهت بانک مرکزی از نظام بانکی کشور درخواست می کند که اقدامات اساسی و مورد نیاز را برای عبور از این روزهای پر کار را تدارک ببینند.

در بسیاری از سال ها اشکالاتی در این ایام در ارائه خدمات بانکی مشاهده می شود و استفاده از خودپردازها با مشکلاتی همراه می گردد، بر این اساس افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات نیازمند برنامه ریزی است.

گرچه بسیاری از مصادیق مربوط به خدمات نظام بانکی الکترونیکی شده اما هنوز هم تعداد مراجعات به شعب بانکی برای دریافت خدمات از جمله چک و غیره زیاد است و تشکیل صف های طولانی در این روزها اجتناب ناپذیر، به همین علت است که اولویت اصلی این برنامه‌ها کاهش زمان حضور مردم در بانک‌ها و دسترسی سریع آنها به خدمات بانکی است.

البته ایجاد شعب کشیک، افزایش ساعات کاری شعب بانکی و همچنین تعیین کشیک برای خدمات رسانی به موقع خودپردازهای بانکی نیز از دیگر موارد است.

https://naghdineh.ir/page/3079/
لینک مطلب :
چاپ print version