وزارت اقتصاد می تواند از بستر بورس کالا زمینه کاهش فرار مالیاتی را فراهم کند

مدیرعامل بورس کالای ایران:

وزارت اقتصاد می تواند از بستر بورس کالا زمینه کاهش فرار مالیاتی را فراهم کند

نقدینه - مدیرعامل بورس کالای ایران گفت : وزارت اقتصاد می تواند از بستر بورس کالای ایران زمینه های تعمیق بازارهای مالی سرمایه محور، کاهش فرار مالیاتی ، تسریع در خصوصی سازی، تعیین نرخ های بهینه گمرکی با استفاده از اطلاعات بازار و هدایت منابع بانکی به سمت تولید را فراهم کند که تاکنون نیز گام های قابل قبولی برداشته است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، حسین پناهیان در بازدید رییس سازمان بورس از بورس کالا افزود:  ارتقای رقابت پذیری کالاها، افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد ، بهبود فضای کسب و کار، افزایش صادرات، مرجعیت قیمتی در برخی کالاهای صادراتی از دیگر دستاوردهای بورس کالای ایران است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق آنها گام برداشته ایم.
وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان اقتصاد کشور از طریق بورس کالای ایران می توانند بازار را روزانه پایش و سیاستگذاری های بهنگام داشته باشد.
مدیرعامل بورس کالای ایران همچنین بازاریابی، افزایش صادرات، کشف قیمت و شفاف سازی معاملات داخلی و صادراتی فرآورده های نفتی و پتروشیمی را از دیگر کارکردهای بورس کالای ایران برشمرد و گفت : وزارت نفت می تواند از طریق بسترهای بورس کالای ایران، جایگاه ایران در بازارهای بین المللی محصولات پتروشیمی را ارتقا دهد.
پناهیان با اشاره به همکاری های نزدیک با وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی ، رشد و توسعه بخش کشاورزی کشور اظهار داشت : بورس کالای ایران بدین منظور گام های عملیاتی برای اصلاح نظام بازار و قیمت گذاری محصولات کشاورزی و همچنین کاهش هزینه های مبادله و ریسک سرمایه گذاری برداشته است.
مهم ترین موارد بسترسازی های لازم برای اجرایی شده ماده 33 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی است که می تواند تحولی در بخش کشاورزی کشور باشد.
وی ادامه داد : بورس کالا زیرساخت های انبارداری بخش کشاورزی را فراهم کرده و برای عملیاتی شدن این ماده قانونی، منتظر بودجه مورد نیاز دولت است.

https://naghdineh.ir/page/3051/
لینک مطلب :
چاپ print version