ریسک ورشکستگی در صنعت بیمه کشورمان در پایین ترین حد ممکن

*حمید رضا حاجی اشرفی

ریسک ورشکستگی در صنعت بیمه کشورمان در پایین ترین حد ممکن

متاسفانه با به مشکل خوردن چند موسسه مالی در ماههای اخیر و نیز یک شرکت بیمه در چند سال قبل حساسیت مشتریان بانک ها و شرکت های بیمه به سطح توانگری مدیریتی و مالی این موسسات مالی افزایش یافته است .

وقتی در کتب و جزوات مدیریتی بعد از انقلاب سوم صنعتی به ارزشمند ترین بودن سرمایه انسانی نسبت به سرمایه مادی تاکید میشود,
یکی از مواردی که میتواند این حقیقت را در ذهن هر شهروند عادی نیز تداعی کند همین ,,احتمال ریسک ورشکستگی ,,در موسسات مالی و اقتصادی میباشد.
چون رشته شغلی نگارنده در حوزه بازار بیمه است و شناخت دقیق از همه اجزای این بازار دارم ,در مورد نقش مدیران و کارشناسان شرکت های بیمه در مورد احتمال وقوع ریسک ورشکستگی بطور مختصر مطالبی را تشریح می نمایم .
در طی سالیان متمادی حضورم در بازار بیمه ,با مدیران و کارشناسان مختلفی کار نموده ام ,چه بسیار افرادی را دیده ام که سالیان سال بعنوان مدیر در صنعت بیمه کار کرده اند و بعلت نگرش غیر سیستمی ,هنوز ضرورت حفظ تعادل و توازن بین اجزای مختلف در سیستم یک شرکت بیمه را نمیدانند و چه بسیار افرادی در بازار بیمه کشورمان را میشناسم که به لحاظ درک و دانش بیمه گری در سطح تراز اول بازار بین المللی بیمه قرار دارند!!!!
وجود کارشناسان و مدیران با دانش در شرکت های بیمه ,موجب استحکام بازار بیمه و نیز ارتقا اعتماد و افزایش توانگری و رشد و اعتلای صنعت بیمه خواهد شد.
وجود مدیران و کارشناسان مجرب و با تعصب حرفه ای در شرکت های بیمه موجب کاهش ریسک ورشکستگی و تامین برترین خدمات حمایتی برای مردم شریف کشورمان شده است.
وجود شبکه مویرگی توانمند و با مهارت توزیع خدمات بیمه اعم از کارگزاران و نمایندگان در اقصی نقاط کشور موجب توزیع متقارن و همگن زمانی و مکانی ریسک ها و کاهش احتمال ورشکستگی شرکت های بیمه شده است.
تجمیع مدیران - کارشناسان و شبکه فروش حرفه ای در یک شرکت بیمه موجب هم افزایی و رشد شرکت های بیمه و مالا صنعت بیمه خواهد شد.
حیف و صد حیف که به لحاظ رعایت اصول تجاری نمیتوانم ,دوره هایی از سینرژی کامل در برخی از شرکت های بیمه را با تبیین دقیق عملکرد هر مدیر و کارشناس مثال بزنم!!!!
,از مقام محترم ناظر ,بیمه مرکزی ایران انتظار است به منظور تعمیم بازار بیمه ,از منظر فرهنگ سازی ,و نشان دادن اسطورهای علمی و اخلاقی -توانمندی و خلاقیت دربازار بیمه به جامعه بیمه گذاران ,هرساله با ملاک ها و موازین استاندارد از مدیران و کارشناسان -کارگزاران و نمایندگان برگزیده تک تک شرکت های بیمه و صنعت در رشته های مختلف ,تقدیر و قدردانی شود تا بیمه گذاران عزیز با سرمایه های ارزشمند انسانی صنعت و بازار بیمه در کشورمان آشنا گرددند .اطمینان یابند که حضور این عزیزان ریسک ورشکستگی را
کاهش میدهد .ملاک انتخاب چنین اشخاصی ,فروش و میزان پرتفوی نیست ,بلکه ملاک انتخاب لازمست میزان دانش حرفه ای (و نه مدارک دانشگاهی که به وفور وجود دارد.)رفتار سازمانی برتر -رفتار فردی و میزان تلاش هر یک از افراد در پیاده سازی رویکرد مشتری مداری در بازار بیمه باشد .
مهمتر از همه تقدیر از کسانی که خلاقیت و نوآوری در محصولات و نیز اصلاح روشهای اجرایی توسط آنها موجب تحولات ارزشمند در بازار بیمه کشورمان خواهد شد.
بیاییم به بیمه گذاران شریف و مردم فرهیخته کشورمان نشان دهیم که فقط نظارت قانونی و رسمی بیمه در ایران نیست که موجب استحکام صنعت بیمه گردیده ,بلکه حضور تعداد بیشماری از فرزندان صالح ,با دانش و خلاق و پاک دست ایرانی در صنعت و بازار بیمه است که ریسک ورشکستگی در این صنعت را به پایین ترین حد ممکن رسانده و میرساند هرگز یک استثنا ناشی از اشتباهات محاسبات مدیریتی را به پای یک مجموعه صنعت توانمند و مستحکم با پشتوانه هشتاد و اندی تجربه نمیتوان گذاشت .!!!!!
لطفا همکاران خلاق و دلسوز و بادانش حاضر در اجزای مختلف صنعت و بازار بیمه در اقصی نقاط کشور را به مسولین و هموطنان عزیز کشورمان معرفی نمایید .
*کارشناس مطالعات ریسک و بیمه
https://naghdineh.ir/page/30166/
لینک مطلب :
چاپ print version