انحلال هیچ بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار نیست

عضو ناظر مجلس در شورا اعلام کرد:

انحلال هیچ بانکی در دستور کار شورای پول و اعتبار نیست

نقدینه- عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار گفت که این شورا فعلا در جلسات خود دستوری در مورد انحلال بانک‌ها ندارد و پرونده‌ای از دستگاه‌های دیگر به این شورا ارجاع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدرضا پورابراهیمی با بیان این نکته که انحلال بانک‌ها در نهایت بر عهده شورای پول و اعتبار است تاکید کرد:  در مورد انحلال بانک‌ها و موسسات اعتباری دو روش وجود دارد؛ یکی اینکه تخلفات از سوی بانک مرکزی و در قالب جلسات شورای پول و اعتبار کشف و مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت لزوم تصمیم در مورد انحلال آن اتخاذ می‌شود و یکی اینکه مراجع دیگر پس از بررسی به مرجع صدور مجوز یعنی بانک مرکزی برای انحلال بانک‌ها رجوع می‌کنند.

وی به ایسنا گفت: در هر صورت شورای پول و اعتبار است که مسوولیت لغو مجوز بانک‌ها را دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این امکان وجود دارد که از سوی ستاد مبارزه با فساد اقتصادی گزارش‌هایی به‌طور مستقیم در اختیار قوه‌ قضاییه قرار گیرد و پس از بررسی در این بخش برای اجرای حکم نهایی یعنی انحلال موسسات مالی، مرجع صادرکننده مجوز باید اقدام کند.
پورابراهیمی ادامه داد: شورای پول و اعتبار از طریق بانک مرکزی تدابیر ویژه‌ای را برای اتخاذ نظارت بر عملکرد بانک‌ها در سطح مدیریت کلان و عملکرد اجرایی دارد که بانک مرکزی ملزم به اجرای آن است و در صورت لزوم نیز موضوع انحلال مورد بررسی قرار می‌گیرد.


 
https://naghdineh.ir/page/2984/
لینک مطلب :
چاپ print version