امکان بازارگردانی سهام برای شرکت‌ها فراهم می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تصویب سهام خزانه:

امکان بازارگردانی سهام برای شرکت‌ها فراهم می شود

نقدینه- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره سهام خزانه گفت: تصویب سهام خزانه نیز کمک می‌کند که شرکت‌ها بتوانند به بازخرید سهام خودشان بر اساس ساز و کار تعیین شده در قانون اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدرضا پورابراهیمی  با بیان این نکته که سهام خزانه محدودیت‌هایی را که درخصوص بازار گردانی وجود داشت؛ برطرف می‌کند، اظهار داشت: پیش از این امکان بازارگردانی برای خود شرکت‌ها وجود نداشت اما با تصویب سهام خزانه امکان بازارگردانی برای شرکت‌ها فراهم می شود و هم‌اکنون خود شرکت‌ها اختیار عمل دارند که بازارگردانی سهام خود را به عهده بگیرند.

وی یکی از اقدامات مهم و اثر‌گذار نمایندگان برای بازار سرمایه را در تصویب بندهای لایحه رفع موانع تولید، تصویب صندوق تثبیت بازار سرمایه خواند و گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه در شرایط خاص فعال می‌شود تا بتواند با توجه به ظرفیتی که در بازار سرمایه آزاد می‌کند در بخش عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کند و مانع بروز نوسانات و هیجانات غیر معمول در بازار شود.

این نماینده مجلس افزود: بر‌اساس این مصوبه، سازمان بورس با تصویب شورای عالی بورس می‌تواند از منابع خود، بودجه‌ای برای صندوق تثبیت بازار سرمایه در نظر بگیرد.
وی درباره ساز و کار حمایتی این صندوق از بازار سرمایه گفت: این صندوق وقتی بازار در شرایط خاص است فعال می‌شود تا بتواند با توجه به ظرفیتی که در بازار سرمایه آزاد می‌کند در بخش عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کرده و مانع بروز نوسانات و هیجانات غیر‌معمول در بازار شود.

 
https://naghdineh.ir/page/2889/
لینک مطلب :
چاپ print version