بانک مهر اقتصاد و فروشگاه های یاس نوین پارسه تفاهم کردند

به ارزش 5.000 میلیارد ریال

بانک مهر اقتصاد و فروشگاه های یاس نوین پارسه تفاهم کردند

نقدینه- بانک مهر اقتصاد و شرکت فروشگاه های زنجیره ای یاس نوین پارسه به منظور ارتقای قابلیت های کارت اعتباری کالای ایرانی، تفاهم نامه همکاری به ارزش 5 هزار میلیارد ریال منعقد کردند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، حمید رضا نجف پور کردی، معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک  مهر اقتصاد در این زمینه گفت: این بانک در راستای منویات مقام معظم رهبری برای کمک به پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصاد کشور در صدد است فروش و مصرف محصولات تولید داخل را با استفاده از کارت اعتباری کالای ایرانی گسترش دهد.  

وی افراد سودجو و واسطه هایی که موجب ایجاد وقفه در چرخه تولید تا مصرف شده اند را یکی از مشکلات اقتصاد کشور در سال های اخیر دانست و افزود: در گذشته افرادی سعی می کردند با ایجاد تعامل با فروشگاه های زنجیره ای با این بیماری مزمن اقتصادی مقابله کنند اما تنوع محصولات، تخصصی بودن برخی از آنها و عدم وجود رابطه حقوقی میان تولید کنندگان و عوامل پخش کالاها، موجب بی نتیجه ماندن این برنامه می شد.  

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد خاطر نشان کرد: با بررسی های فراوان کارشناسان این بانک و برخی از فعالان اقتصادی، مشکل اصلی شناسایی شد از اینرو تلاش کردیم به جای ایجاد یک رابطه حقوقی بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان، یک ابزار خرید با قابلیت انتخاب بالا و امکان پرداخت تدریجی قیمت در محیط الکترونیک ایجاد نماییم که با حذف واسطه ها در کاهش تورم نیز مفید واقع شود.

نجف پور ادامه داد: این طرح در مرحله اول با انعقاد تفاهم نامه مشترک با گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب تولید کننده محصولات لوازم خانگی اسنوا در 800 فروشگاه تحت پوشش این شرکت آغاز شد و از این طریق اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال به  3800 مشتری اختصاص یافت که دارندگان کارت های اعتباری اقدام به خرید قطعی کالا به مبلغ 250 میلیارد ریال نمودند.

وی افزود: این کارت ها برای عموم مشتریان و با اعتبار 50 و 100 میلیون ریالی و اقساط 25 ماهه صادر می شود  که اعتبار اعطایی برای خرید، تبدیل به تسهیلات شده و در صورت پرداخت به موقع اقساط، اصل قسط مجدداً به اعتبار کارت افزوده می شود و مشتریان می توانند در یک دوره کوتاه پس از پرداخت اقساط با اعتبار جدید مجدداً خرید نمایند.  

نجف پور تصریح کرد: به منظور بسط این تجربه، تفاهم نامه ای به ارزش 5 هزار میلیارد ریال میان بانک مهر اقتصاد و شرکت فروشگاه های زنجیره ای یاس نوین پارسه منعقد شد که بر اساس آن مشتریان دارای کارت اعتباری کالای ایرانی می توانند با مراجعه به یکی از 80 فروشگاه یاس نوین پارسه در سراسر کشور، اقدام به خرید محصولات 10 شرکت معتبر داخلی همچون اسنوا، ایران دوچرخ، مادیران، پاکشوما، فیلور، دکوژن، الکترو استیل، نیرو محرکه، فرش پایتخت و نوبافت کنند.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد اظهار داشت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده از روش های نوین در تمامی حوزه های اقتصادی این بانک آمادگی دارد برای کمک به توسعه اقتصاد و تولید ملی، از ظرفیت تمامی 800 شعبه بانک بهره گیرد و از سایر تولید کنندگان داخلی نیز دعوت می کند تا در قالب قراردادهای مشابه اقدام به راه اندازی این سرویس نمایند. 

https://naghdineh.ir/page/2799/
لینک مطلب :
چاپ print version