آزادی ۲ متهم پرونده ثامن‌الحجج با قرار وثیقه

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران:

آزادی ۲ متهم پرونده ثامن‌الحجج با قرار وثیقه

نقدینه- سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران می‌گوید از ۳متهم پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، دو نفر با قرار وثیقه آزاد شدند و یک نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محسن افتخاری درباره آخرین وضعیت پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج که برای رسیدگی به شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شده اظهار کرد: این پرونده در ابتدای کار قرار دارد؛ یکسری ایرادات وجود داشت که بخشی از آنها رفع شده و بخش دیگر هنوز باقی است.
سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران اضافه کرد: هیئت قضایی مشغول مطالعه پرونده است تا ایراداتی را که قابل حل است، حل کند و موارد غیرقابل حل را برای برطرف شدن به دادسرا ارجاع دهد.
افتخاری با بیان اینکه پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج 92 جلد است افزود: برای مطالعه این حجم از پرونده حدود یک تا دو ماه زمان کافی است.
به گفته سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران، هم اکنون نزدیک به 350 نفر در این پرونده شاکی هستند. به گزارش تسنیم، به گزارش تسنیم، آن طور که پیشتر غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران گفته، حجم مالی پرونده شرکت تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، چیزی حدود 12 هزار میلیارد تومان است که تا امروز بخش زیادی از سپرده‌های مردم با تعیین بانک عامل، پرداخت شده و بخشی نیز باقی مانده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای هم در یکصد و دوازدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره آخرین روند پرونده ثامن الحجج(عج) گفته بود: در آخرین گزارش آمده است که یک‌میلیون و 244 هزار از حسابهای این مؤسسه تعیین تکلیف کامل شده و مبلغ 9 هزار و 300 میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است، سه هزار و 500 هزار میلیارد از مطالبات مانده که از این تعداد دو هزار میلیارد تومان از آنها تعهد شده است. افرادی که مطالباتشان تا 300 میلیون تومان بود اگر حاضر به واگذاری نشدند، 35 میلیون نقد گرفتند، اموال شناسایی شده و ظرف روزهای آینده به مزایده گذاشته می‌شود.
https://naghdineh.ir/page/27148/
لینک مطلب :
چاپ print version