یک شعبه بانک که تعطیل می شود 10 مسوول محلی اعتراض می کنند

معاون نظارت بانک مرکزی:

یک شعبه بانک که تعطیل می شود 10 مسوول محلی اعتراض می کنند

نقدینه- معاون نظارت بانک مرکزی گفت: وقتی قرار است یک بانک حتی یک شعبه خود را تعطیل کند حداقل 10 مسوول محلی اعم از نمایندگان، فرماندار یا استاندار با مسوولان بانک مرکزی تماس گرفته و عنوان می‌کنند که نباید چنین اتفاقی بیفتد. آن‌ها معتقدند که انحلال شعبه یک بانک در ضمن بیکار کردن کارکنان در شان شهرشان نیست.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، حمید تهرانفر  با اعلام فعالیت 21 هزار شعبه بانکی در کشور تاکید کرد:انگار بانک‌ها اجازه ایجاد و انحلال ندارند. مسوولان محلی به ما نامه می نویسند که اگر قرار است بانکی شعبه خود را منحل کند به تنهایی تصمیم نگیرند و اول با بانک مرکزی هماهنگ کرده و این بانک نیز با ما مشورت کند.بنابراین اشکال در کاهش شعب بانک‌ها فراوان است.

وی با بیان این نکته که برای کم کردن شعب بانکی اشکالات فراوان و موانع زیادی وجود دارد و به همین سادگی نیست تاکید کرد:  کاهش شعب بیشتر یک کار بانکی است و بانک مرکزی می‌خواهد که آن‌ها کارآیی خود را اضافه  کنند و یک بانک با تعداد شعبه خود نشان دهد که اثربخشی و عملکرد بالایی دارد.

تهرانفر با بیان این‌که با ورود روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید بانک ها نیز به فکر کاهش شعب خود افتاده‌اند، افزود: این درحالی است که در برخی موارد آنها برای انحلال قابل توجه تعداد شعب اقدام کرده‌اند که نمونه بارز آن بانک ملی است.

 

https://naghdineh.ir/page/2635/
لینک مطلب :
چاپ print version