بانک‌ها در بنگاه داری، خیلی هم خارج از مقررات عمل نکردند

معاون نظارتی بانک مرکزی:

بانک‌ها در بنگاه داری، خیلی هم خارج از مقررات عمل نکردند

نقدینه - معاون نظارتی بانک مرکزی گفت:از نظر من بنگاهداری موضوع پوشیده‌ای نیست و بانک‌ها هم خیلی خارج از مقررات عمل نکردند؛ درست است از حدود خود تجاوز داشتند اما آنطور که بیان شده نیست.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،‌ حمید تهرانفر اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی اطلاعات بانک‌ها در این خصوص دریافت شد و باید در گام بعدی اطلاعات دقیق بررسی شود تا پس از اعلام شبهه‌ای در این خصوص وجود نداشته باشد.
 وی افزود: خوشبختانه این فاز هم با موفقیت سپری شد و هم اکنون تصویر خوبی از سرمایه‌گذاری بانک‌ها در اختیار داریم و سعی می‌شود در آینده‌ای نزدیک با تغییرات جزیی این ارقام اعلام شود.
تهرانفر  اظهار داشت: از نظر من بنگاهداری موضوع پوشیده‌ای نیست و بانک‌ها هم خیلی خارج از مقررات عمل نکردند؛ درست است از حدود خود تجاوز داشتند اما آنطور که بیان شده نیست و مطمئنا اگر اعلام شود فضای بانک‌ها شفاف‌تر خواهد شد تا در جهت اصلاح آن اقدام کنند. همه بانک‌ها اسامی خود را اعلام کرده‌اند.
معاون نظارتی بانک مرکزی درمصاحبه با باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد: بانک‌ها حدود 620 تا 630 شرکت دارند که به طور مستقیم سهامدار آن هستند و حدود 26 هزار و 200 میلیارد تومان هم هزینه سهام این شرکت‌ها کرده‌اند و ما این مبلغ را با 40 درصد سرمایه بانک‌ها که مقررات ما است قیاس کردیم که 10 درصد بیش از حد مجاز است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این موضوع نهایی و اجرا شود.

https://naghdineh.ir/page/2468/
لینک مطلب :
چاپ print version