تولید علم در کشور متوقف شده است

مدیرعامل بانک پاسارگاد:

تولید علم در کشور متوقف شده است

نقدینه- مدیرعامل بانک پاسارگاد با اعلام این نکته که تولید علم در کشور متوقف شده است، گفت: این مساله زنگ خطری برای کشور است که باید به آن توجه شود.

مجید قاسمی درحاشیه دیدار با نخبگان ایرانی خارج از کشور با اشاره به این نکته که پتانسیل علمی ایران بسیار بالا است، افزود: در داخل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور پتانسیل بسیار بالایی وجود دارد ولی ما در واقع ماشینی داریم که فارغ التحصیل تولید می کند ولی اینها هنوز نتوانسته اند مسایل کشور را حل کنند.

وی با تاکید بر این نکته که انتظار از بخش علمی کشور بسیار بالاتر است، تاکید کرد: متاسفانه بخش پژوهش در کشور بسیار ضعیف است و آن طور که باید به آن پرداخته نشده و بودجه های لازم به آن اختصاص داده نشده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان این نکته که بودجه پژوهش کشور نیم درصد تولید ناخالص داخلی کشور نیست، تصریح کرد: ما آماده ایم با دعوت از نخبگان مقیم خارج از کشور که همه هم جوان هستند و در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می کنند ارتباطی بین آنها و دانشگاه خاتم و به طور کلی علم در کشور برقرار کنیم.

وی ادامه داد: ما برای این نخبگان چند پیشنهاد داریم که پیشنهاد اول این است که اگر مایل بودند در همان کشورهای خارجی با حمایت بانک پاسارگاد برای ایران پژوهش انجام دهند دوم این که آماده ام که حتی یک گام فراتر بگذارند و ماه هایی در سال را در ایران به تدریس، تحقیق و پژوهش بپردازند و سومین پیشنهاد این است که به دانشگاه خاتم بیایند و همینجا در داخل کشور به اعتلای علم کمک کنند.

قاسمی با اعلام این نکته که نخبگان ایرانی خارج از کشور در مناصب مهمی در سطح بین المللی از جمله در شرکت گوگل فعالیت می کنند تاکید کرد: ما از دیدار و هم اندیشی با این نخبگان، حتما دستاوردهایی برای بانک و کشور به دست خواهیم آورد.

وی در پاسخ به سوال پایگاه خبری نقدینه درباره این که تا چه حد هدف بانک پاسارگاد برای قرارگرفتن در میان 500 شرکت برتر دنیا محقق شده است، گفت: هم اکنون  40 تا 45 بانک در میان 500 شرکت برتر دنیا قرار دارند و ما هم در میان 1000 بانک برتر دنیا در جایگاه 233 قرار داریم.

قاسمی ادامه داد: گرچه قرار گرفتن در میان 500 شرکت برتر دنیا، چشم انداز بانک پاسارگاد در سال 1410 است اما اگر شرایط کشور اجازه دهد، ظرف 7 سال آینده به این هدف خواهیم رسید.

 

https://naghdineh.ir/page/2360/
لینک مطلب :
چاپ print version