آمادگی بانک پاسارگاد جهت حمایت از ایده های نوآورانه نخبگان

مجید قاسمی در دیدار با نخبگان ایرانی خارج از کشور اعلام کرد:

آمادگی بانک پاسارگاد جهت حمایت از ایده های نوآورانه نخبگان

نقدینه - مدیرعامل بانک پاسارگاد از آمادگی این بانک برای حمایت از ایده های نوآورانه و اقتصادی نخبگان و عملیاتی کردن آنها در این بانک خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، مجید قاسمی در سمینار هم اندیشی بانک پاسارگاد با نخبگان ایرانی خارج از کشور با اشاره به شروع به کار نخستین شعبه این بانک در 23 آذرماه سال 1384 در مشهد مقدس اظهار داشت: بانک پاسارگاد در 9 سال فعالیت خود توانسته است چهارمین نشان بانک برتر ایران را از نشریه معتبر بنکر دریافت کند ضمن این که در جایگاه 233  هزار بانک برتر دنیا قرار گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که بانک پاسارگاد در سال 2012  عنوان بانک برتر خاورمیانه را از لحاظ پیشرو بودن به خود اختصاص داد و در این شاخص در میان 25 بانک برتر دنیا عنوان نهم را کسب کرد.

قاسمی به حمایت بانک پاسارگاد از نفرات برتر کنکور سراسری برای هفتمین سال متوالی تا پایان مقطع دکترا، ادامه داد: برخی ازاین نفرات فارغ التحصیل شده و در این بانک مشغول به فعالیت شده اند.

وی اضافه کرد: بانک پاسارگاد تنها بانکی است که گزارش مسوولیت های اجتماعی خود را در کشور منتشر کرده است.

قاسمی با اشاره به دلایل تاسیس نخستین شعبه بانک پاسارگاد در مشهد، اظهار داشت: در حالی که چند شعبه بانک در تهران آماده فعالیت بود این بانک فعالیت خود را از شهر مشهد و در جوار بارگاه امام هشتم شیعیان شروع کرد زیرا معتقد بود که بانکداری اسلامی کار خطیری است که قدم برداشتن در آن نیاز به توانمندی ها و اعتقادات ویژه دارد.

وی با بیان  این نکته که هم اکنون اعضای هیات مدیره بانک پاسارگاد با داشتن  400 سال تجربه  در کنار هم می نشینند و تصمیم گیری می کنند، خاطرنشان کرد: نام بانک پاسارگاد هم از بین 1198 نام انتخاب شده است.

قاسمی با اشاره به این نکته که  برای انتخاب این نام 524 نفر ساعت زمان صرف شده است یادآور شد: پاسارگاد نامی بین المللی و شناخته شده و به معنای مرکز پارسیان است که هم جنبه تاریخی و هم جنبه معنوی دارد و به تعبیر علامه طباطبایی کوروش همان پیامبر ذوالقرنین است.

وی تاکید کرد: امروز بانک پاسارگاد به جایی رسیده است که یک پدیده اجتناب ناپذیر است چون در دل مردم ایران جای خود را باز کرده است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد با بیان این نکته که انتخاب موسسان این بانک در سال 84 حدود 12 هزار و 500 نفر ساعت زمان برده است گفت: 420 گروه، طیف موسسان این بانک را تشکیل دادند و هم اکنون 15 هزار نفر از استادان دانشگاه سهامدار این بانک هستند.

وی سرمایه بانک پاسارگاد را چهار هزار و 200 میلیارد تومان و ارزش بازار آن را در بورس حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: حدود 10 درصد ارزش بازار این بانک متعلق به کارکنان است.

قاسمی بهره وری بانک پاسارگاد را بی نظیر خواند و گفت: بخش ارزی این بانک با 80 نفر کارمند موفق شده است 12 میلیارد دلار خدمات ارزی به مشتریان ارائه دهد.

وی به هلدینگ های مختلف گروه مالی پاسارگاد اشاره کرد و یادآور شد: هلدینگ سرمایه گذاری شامل دو شرکت بیمه عمومی و اتکایی بسیار موفق و تعدادی شرکت های سرمایه گذاری است و در هلدینگ آی تی این بانک هم شرکتی چون فناوی اطلاعات بانک پاسارگاد(فناپ) وجود دارد که متشکل از نخبگان دانشگاهی است که سامانه کوربانکینگ این بانک را طراحی کرده اند.

به گفته وی، بانک پاسارگاد هیچ وقت در سامانه کوربانکینگ مشکلی نداشته است و امروز یکی از توانایی های بی بدیل این بانک متکی بر همین سامانه است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد اعلام کرد که شرکت فناپ پس از شرکت خدمات انفورماتیک بانک مرکزی، دومین شرکت بزرگ فناوری اطلاعات در کشور است ضمن این که علاوه بر بانک پاسارگاد، چهار بانک دیگر از خدمات این بانک استفاده می کنند.

وی هلدینگ ساختمانی را هم مجموعه ای برای انجام فعالیت های ساختمانی دانست که لیزینگ ساختمانی پاسارگاد از این فعالیت ها حمایت می کند.

قاسمی اضافه کرد: بخش مهمی از بافت فرسوده اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) از طریق این هلدینگ ساختمانی در حال بازسازی است.

وی هلدینگ انرژی را دیگر هلدینگ گروه مالی پاسارگاد عنوان کرد و یادآور شد: در این هلدینگ سه نیروگاه داریم و فعالیت هایی هم در حوزه خدمات سر چاهی درحال انجام داریم ضمن این که سه سکوی نفتی داریم که در میادین مشترک خدمات ارائه می دهند و یک سکوی دیگر هم به زودی به این مجموعه ملحق خواهد شد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد توسعه نیروگاه های موجود را نیز در دستور کار هلدینگ انرژی بانک پاسارگاد خواند و در مورد هلدینگ معدنی و صنایع معدنی گروه مالی پاسارگاد هم گفت: در این هلدینگ در حال انجام 15 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در قالب 17 پروژه هستیم.

وی افزود: 6 پروژه از این پروژه ها راه اندازی شده است و سه پروژه نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

قاسمی با تاکید بر این نکته که این پروژه ها ارزش افزوده بسیار ارزشمندی دارند، تصریح کرد: سرمایه هلدینگ معدنی و صنایع معدنی (میدکو)  یکهزار و 680 میلیارد تومان و ارزش بازار آن حدود 7 هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی بحث آموزش را در بانک پاسارگاد بسیار جدی خواند و گفت: راه اندازی موسسه آموزش عالی خاتم در همین راستا صورت گرفته است که به زودی به دانشگاه تبدیل خواهد شد.

به گفته مدیرعامل بانک پاسارگاد، مجوز سه دانشکده این دانشگاه شامل دانشکده های فنی مهندسی، علوم مدیریت و مالی و علوم انسانی از کمیسیون های تخصصی وزارت علوم اخذ شده است.

قاسمی با بیان این نکته که علم اقتصاد از مظلوم ترین علوم در کشور است که تبدیل به بازار مکاره شده است ادامه داد: راه اندازی دانشکده اقتصاد  با هدف ارج نهادن به این علم بزرگ، در دستور کار دانشگاه خاتم قرار دارد.

وی تعداد دانشجویان موسسه آموزش عالی خاتم را در شرایط کنونی 800 نفر ذکر کرد و گفت: 100 دانشجو در مقطع کارشناسی

و 800 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد  و تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

 

https://naghdineh.ir/page/2349/
لینک مطلب :
چاپ print version