بانک پاسارگاد، حامی برگزیده نسخ خطی شد

تجلیل وزیر ارشاد از مجید قاسمی

بانک پاسارگاد، حامی برگزیده نسخ خطی شد

نقدینه- در چهاردهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، بانک پاسارگاد به خاطر حمایت مالی از انتشار شاهنامه شاه‌طهماسبی به عنوان حامی برگزیده انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در این همایش که با هدف تجلیل از حامیان نسخ خطی در رشته‌های مختلف از جمله حفاظت و نگهداری نسخ خطی، فهرست نگاری نسخ خطی، صحافی، مرمت، آسیب شناسی نسخ خطی و... با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از بانک پاسارگاد به عنوان حامی برگزیده نسخ خطی به دلیل حمایت مالی از انتشار شاهنامه شاه طهماسبی فاخرترین و مهم‌ترین اثر ملی، فرهنگی و هنری تاریخ ایران، تجلیل شد.
در بخشی از این تقدیر نامه که در این مراسم به مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد اهدا شد، آمده است: "رشد و شکوفایی هر تمدنی علاوه بر عزم و همت امروزیان، در شناخت و به کارگیری علوم و فنون رایج، نیازمند شناخت تلاش‌های پیشینیان است و پیشینه هر فن و هنر و دانشی، ردیابی ریشه‌هایی است که اندام استوار درخت تمدن را بر پای داشته و باعث بالندگی بیشتر آن می‌شود. جمع‌آوری، نگهداری، شناختن و شناساندن دستنویس‌های به جامانده از تمدن ایران و اسلام پشتوانه اصلی تاریخ علم, هنر و ادب محسوب می‌شود و پرداختن به آن بر همه فرهیختگان و فرزانگان ایران عزیز بایسته و شایسته است."
بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود، گام‌های ارزشمندی در جهت حمایت از علم، فرهنگ و هنر ایران در زمینه‌های مختلف، برداشته‌است که از جمله آن می‌توان به تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری برای هفت سال پیاپی، تجلیل از استادان برتر دانشگاهی کشور، حمایت از هنرمندان و ورزشکاران و حمایت از فیلم موفق "جدایی نادر از سیمین" برنده جایزه اسکار اشاره کرد.

 

 

 

https://naghdineh.ir/page/2258/
لینک مطلب :
چاپ print version