بانک انصار حایز رتبه برتر مدیریت سلامت اداری شد

در حوزه نظام ها و ساختارها

بانک انصار حایز رتبه برتر مدیریت سلامت اداری شد

نقدینه - بانک انصار برای چهارمین سال پیاپی در حوزه نظام ها و ساختارهای مدیریت سلامت اداری رتبه برتر را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، در آیین اهدای جوایز چهارمین دوره مدیریت سلامت اداری کشور که  رحمان دوست نماینده مردم تهران ، اسفنانی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس و  الله وردی معاون پارلمانی وزیر علوم تحقیقات و فناوری حضور داشتند، آیت الله ابراهیمی مدیرعامل بانک انصار در سخنانی تحلیل سیستمی، طراحی و اثربخشی نظام کنترلهای داخلی را عمده ترین عامل موفقیت این بانک در ارتقای سلامت اداری و کسب جوایز مدیریت در این خصوص طی چهارسال دانست.  

وی با اشاره به رویکرد سیستمی در مدیریت فرایندهای نظارت و کنترل گفت: فساد در سازمان ها عوامل متعددی نظیر عوامل اداری- مدیریتی، فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد و با شناخت دقیق اجزای این عوامل و اثرات آنها بر روی یکدیگر می توان نسبت به انتخاب و اجرای راهکارهای مهار فساد اقدام نمود.

مدیرعامل بانک انصار به تشریح فرایند تحلیل، طراحی و ارزیابی اثربخشی نظام کنترل و نظارت بانک پرداخت و با اشاره به رویکرد سیستمی و تحلیل پژوهش محور بانک انصار در مقوله مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت اداری افزود: این بانک با تکیه بر شناخت و بینش حاصل شده از تحلیل کل نگر مساله فساد و سلامت اداری و نیز بهره گیری از مدل های یکپارچه کنترلهای داخلی، جهت مدیریت و کنترل اثربخش فرآیندها اقدام به طراحی ساختار نظام کنترل و نظارت خود کرده است.

 ابراهیمی، اثربخشی سیاست ها و آثار اقدامات نظارتی و کنترلی بانک انصار را مورد تحلیل قرار داد و  اضافه کرد: در مدیریت  سلامت اداری، بانک انصار مجموعه ای از اقدامات، ابزارها و فرآیندها را در قالب یک چارچوب استاندارد ساخت یافته برای تحقق  اهداف  ایجاد کرده است.

به گفته وی، در رویکرد موجود، پس از تدوین و اجرای سیاستهای ارتقای سلامت اداری نتایج دریافت و اثربخشی آنها ارزیابی می‌شود.

وی به ارایه پیشنهادهایی برای مبارزه با فساد و ارتقای سلامت اداری پرداخته و چنین نتیجه گرفت: برای مدیریت سلامت اداری باید استقرار نظام حاکمیت شرکتی، ایجاد تشکل حرفه ای، به کارگیری موثر فناوری های نوین، استقرار مدیریت ریسک یکپارچه، قانون گرایی، فرهنگ سازی، آموزش های مستمر، ارتقای بینش و نگرش نیروی انسانی و ترویج فرهنگ پاسخگویی و مستندسازی سیستمی سرلوحه فعالیت های سازمانی و به ویژه، حوزه های نظارت و کنترل قرارگیرد. 

https://naghdineh.ir/page/1845/
لینک مطلب :
چاپ print version