استقلال بانک مرکزی، مشکلات سیستم بانکی را رفع می کند

یک نماینده مجلس:

استقلال بانک مرکزی، مشکلات سیستم بانکی را رفع می کند

نقدینه-نماینده مردم شهرستان صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال بانک مرکزی، می تواند مشکلات مردم و سیستم بانکی را رفع کند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، کاظم دلخوش روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ کشورمان در بحث پولی و سیستم پولی ما ، ناکارآمد است و کاهش دستوری نرخ سود بانکی اعم از نرخ سود تسهیلات و سپرده گذاری قابلیت اجرایی ندارد.

وی ادامه داد: با کاهش نرخ سود بانکی، بانک ها دچار آسیب می شوند و پول ها به سمت بازار کاذب می رود. 

دلخوش با بیان این که بایستی در راستای اصلاح ساختار بانک ها اقدام کنیم، خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار بانکی و استقلال بانک مرکزی می تواند مشکلات مردم و سیستم بانکی را مرتفع کند. 

وی بیان داشت: در ارتباط با اصل 44 قانون اساسی، در کمیسیون اقتصادی مجلس برای کمک به بانک های خصوصی اقداماتی انجام داده ایم اما بانک های خصوصی جدیدی ایجاد شد که رضایت کامل نداریم. 

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نوع انتخاب هیات مدیره ها، پرداخت تسهیلات، میزان سود پرداخت تسهیلات و سرمایه گذاری ها در این بانک ها ، همه روش نامتعادلی را به خود گرفته است. 

وی با بیان این که ساختار بانک های خصوصی نیز بایستی اصلاح شود، ادامه داد: در انتخاب هیات مدیره بایستی اصلاح صورت گیرد و دولت نیز تسلط بیشتری در بخش نظارت داشته باشد. 

https://naghdineh.ir/page/17846/
لینک مطلب :
چاپ print version