شروط بانک مرکزی برای مجمع یک بانک

شروط بانک مرکزی برای مجمع یک بانک

نقدینه-بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه پنچ شنبه جاری بانک خاورمیانه ۳ شرط گذاشت تا یادآور جریان سال گذشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، بانک خاورمیانه در حالی زمان دو مجمع سالانه و فوق العاده (افزایش سرمایه 25 درصدی) را ساعت 9 و 11 روز پنج شنبه جاری 24 تیر تعیین کرده که بانک مرکزی برای برگزاری مجمع سالانه پنچ شنبه جاری بانک خاورمیانه 3 شرط گذاشت تا یادآور جریان سال گذشته باشد.

 سال گذشته هم بانک مرکزی در مجمع سالانه برخی بانک ها شرط تقسیم حداقلی و لحاظ کردن ذخیره مازاد بر ذخایر منظور شده در صورت های مالی بابت مطالبات گذاشته بود.

حال در شرایطی زمان اندکی به تشکیل مجمع سالانه بانک خاورمیانه و دیگر بانک ها ( در هفته بعد) مانده که در نامه ارسالی بانک خاورمیانه مشخص شده بانک مرکزی برگزاری مجمع سالانه "وخاور" را منوط به رعایت سه شرط گذاشته است.

مجمع سالانه بانک سامان درحالی 14 تیر سال گذشته با حضور 76 درصد سهامداران برگزار شده بود که به دلیل عدم صدور مجوز بانک مرکزی برای سهام حق تقدم استفاده نشده و تعیین تکیلف آن ، امکان تقسیم سود وجود نداشت. به همین دلیل مقرر شد نوبت دوم مجمع این بانک فرابورسی در زمان دیگری برگزار شود.

در این رابطه مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتبار بانک مرکزی در پاسخ به نامه 17 خرداد 94 مدیرعامل بانک سامان در خصوص درخواست اعلام موافقت بانک مرکزی با تشکیل مجمع سالانه و لزوم برگزاری جلسه با حسابرسان بانک ها جهت قطعی کردن نحوه محاسبه و تقسیم سود قطعی سپرده های سرمایه گذار مدت دار و نحوه محاسبه خایر  مطالبات مشکوک اولوصول و کفایت آن، اعلام کرده بود باید" 15 میلیارد تومان ذخیره مازاد بر ذخایر منظور شده در صورت های مالی سال مالی 29 اسفند 93 بابت مطالبات بانک سامان اختصاص یابد."

بنابراین برگزاری مجمع سالانه این بانک مشروط به اعمال ذخیره مذکور و ارسال نسخه اصلاح شده آن قبل از برگزاری مجمع به مدیریت کل نظارت بر بانک ها و موسسات اعتبار بانک مرکزی شد.

همچنین معاون مالی و سرمایه گذاری بانک پارسیان در آستانه برگزاری مجمع سال پیش اعلام کرده بود: تقسیم بانک در روز مجمع با توجه به الزام بانک مرکزی ، 10 درصد خواهد بود.

https://naghdineh.ir/page/17570/
لینک مطلب :
چاپ print version