بانک‌های مناطق آزاد باید قوانین خاص خود را داشته باشند

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران:

بانک‌های مناطق آزاد باید قوانین خاص خود را داشته باشند

نقدینه - رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: پیش از تحریم، شعب بانک‌های مناطق آزاد تابع قیودات داخل خاک نبودند اما از زمانی که تحریم‌ها شروع شد فعالیت آن‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفت و نتوانستند عملیات بانکی را به معنای واقعی انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، محمدمهدی رییس‌ زاده اظهار داشت:‌ داشتن قوانین پولی و بانکی ویژه مناطق آزاد پیشنهاد خوبی است که باید شورای پول و اعتبار تصویب کند. ضمن این‌که در دوران تحریم شاهد بودیم شعب بانک‌ها در مناطق آزاد محدودیت‌های داخل کشور را داشتند و عملا زمانی که تحریم‌ها سخت‌تر شد نتوانستند عملیات بانکی را به معنای واقعی انجام دهند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: هم اکنون همه بانک‌ها دچار محدودیت های ناشی از تحریم هستند و این در حالی است که بانک‌ها در مناطق آزاد باید قوانین خاص خود را داشته باشند.

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ورود کالا به مناطق آزاد مشکلی ندارد ولی خروج کالا تابع قوانین صادرات و واردات است، گفت: تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر مبادلات پولی و نفتی ما متمرکز شد که این امر باعث افزایش هزینه بنگاه‌ها شده و در این میان نفع اصلی را سایر کشورهای جایگزین واسط بردند و شوک ارزی و کم شدن ارزش پول ملی را نیز در پی داشت.

رییس‌زاده اظهار امیدواری کرد به زودی بتوانیم در تمام عرصه ها فعالیت بیشتری داشته باشیم.

https://naghdineh.ir/page/1621/
لینک مطلب :
چاپ print version