پیش بینی بازدهی 15 تا 20 درصدی بورس تا پایان سال

از سوی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده صورت گرفت:

پیش بینی بازدهی 15 تا 20 درصدی بورس تا پایان سال

نقدینه- مدیرعامل کارگزاری بانک آینده پیش بینی کرد که روند قیمت سهام تا پایان سال صعودی توأم با شیب ملایمی باشد. به طوری که برآورد می شود، حداقل حدود 15 الی 20 درصد بازدهی مثبت در بورس تا پایان سال داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، آقابزرگی با بیان این نکته که بازار سرمایه در یک بازه زمانی 5 الی 10 ساله، بهترین بازار از نظر بازدهی در بین سایر بازارهای موازی است اضافه کرد: تصمیمات اقتصادی دولت و بودجه سال 94، بیشترین تأثیر را بر عملکرد شرکت های بورسی و در نتیجه بر بورس کشور می گذارد.

وی تاکید کرد: متأسفانه فضای بازار سرمایه به گونه ای است که جو روانی در تعیین روند قیمت سهام تأثیر بسزایی می گذارد. این در حالی است که تصمیمات اتخاذی در حوزه مسایل اقتصادی بر وضعیت بنیادی شرکت ها تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده تصریح کرد: با توجه به اینکه 40 درصد از درآمد کشور ناشی از درآمد نفتی است بنابراین روند قیمت نفت در سطح جهانی بر وضعیت عملکرد شرکت های بورسی در کوتاه مدت و بلندمدت تأثیرگذار است. به طوری که شرکت هایی که محصولات نفتی را صادر می کنند، چنانچه شاهد تداوم روند نزولی بهای نفت در سطح جهانی باشیم، با کاهش نرخ فروش محصولات و در نتیجه کاهش در حاشیه سود خود مواجه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شرکت هایی که مواد اولیه آنها از محصولات نفتی تأمین می  شود، به دلیل کاهش نرخ نفت در سطح جهانی، با کاهش قیمت مواد اولیه همراه می شوند. این در حالی است که نرخ فروش محصولات این دسته از شرکت ها با یک فاصله زمانی کاهش می یابد در نتیجه حاشیه سود شرکت های مذکور با افزایش همراه می شود.

آقابزرگی در خصوص تمدید مذاکرات هسته ای و تأثیر آن بر فضای بورس به بورس نیوز گفت: با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای، فعالان بازار به دلیل رفتار هیجانی، انتظار روند کاهشی را برای قیمت سهام در بورس متصور شدند در حالی که تمدید مذاکرات بر وضعیت اقتصادی کشور تأثیر منفی نگذاشته است همچنین می توان اظهار کرد که قیمت سهام در مقطع فعلی در سطوح جذابی قرار دارد به طوری که قیمت سهام به لحاظ ارزندگی انگیزه خاصی را جهت جذب سرمایه گذاری ایجاد می کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده اظهار داشت: به اعتقاد بنده با توجه به اینکه تغییر مدیریت سازمان بورس از لحاظ بنیادی هیچگونه تغییر خاصی ایجاد نمی کند، لذا این موضوع تنها می تواند به لحاظ هیجانی و گذرا در کوتاه مدت بر وضعیت بورس کشور تأثیر بگذارد. اگرچه انتظار می رود با روی کار آمدن تیم جدید در ریاست سازمان بورس، به لحاظ استفاده از تجربیات گذشته، روند مثبتی ایجاد شود.

https://naghdineh.ir/page/1613/
لینک مطلب :
چاپ print version