بدون دلیل منطقی که نمی توان  بانک دی را متهم به تخلف کرد

رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید:

بدون دلیل منطقی که نمی توان بانک دی را متهم به تخلف کرد

نقدینه- رییس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امام راحل فرمودند اگر من هم درباره بانکی اظهار نظر کردم، صدا و سیما تا زمانی که رییس بانک مرکزی آن را تأیید نکرده، نباید آن مطالب را پخش کند، از این رو برای طرح موضوعات درباره بانک دی یا هر بانک دیگری باید دلایل منطقی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، امیر  خجسته افزود: تحقیق و تفحص و هر گونه اظهارنظر باید به صورت دقیق و کارشناسی شده باشد، از این رو در این رابطه تا زمانی که نتیجه نهایی مشخص نشده است، نباید اظهارنظری شود.

نماینده فامنین در مجلس ادامه داد: من به عنوان رییس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام می کنم، حساس ترین بخش اقتصادی کشور، اعتبارات و سرمایه های بانک ها است، از این رو در این حوزه باید به طریقی عمل شود که التهاب به بخش های اقتصادی و بانکی وارد نشود.

وی گفت: قطعا اگر در بنیاد شهید و امور ایثارگران و نظام بانکی سوال، ابهام  یا تخلفی وجود داشته باشد، باید نخست به اطلاعات مستند دست پیدا کرد و از مراجع ذی صلاح استعلام کرد و سپس موضوعات مطرح شود؛ بنابراین طرح مواردی که اثبات نشده آسیب جدی به نظام و اقتصاد کشور می زند و این موضوع موجب بی اعتمادی مردم به سیستم پولی کشور می شود.

خجسته ادامه داد: صدا وسیما و اصحاب رسانه باید برای مطرح نشدن اظهار نظرهای اثبات نشده تلاش کنند تا به این وسیله در شرایط تحریم جامعه ملتهب نشود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: به طور حتم طولانی شدن روند انجام تحقیق و تفحص از بنیاد شهید به خاطر دستیابی به دلایل مستند و قطعی است و همکاران من در کمیته تحقیق و تفحص اعلام کرده اند که تا به نتیجه نرسیدن مدارک از اظهار نظر خودداری می کنند.

خجسته تصریح کرد: چنانچه اصل فساد اقتصادی در هر تشکیلاتی ثابت شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شدت با آن برخورد  می کنند و از قوه قضاییه هم می‌خواهیم که برخورد ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به وظیفه اصلی نمایندگان در احقاق حقوق مردم اظهار داشت: در راستای پیگیری حقوق مردم از قوه قضاییه می خواهیم که پس از اثبات هرگونه مفاسد اقتصادی به شدت برخورد و دادگاه ویژه در این خصوص تشکیل داده شود.

وی در پایان تاکید کرد: در مسیر بررسی مشکلات و مسائل مفاسد اقتصادی از هرگونه برخورد سیاسی و سیاسی‌کاری پرهیز شود.

https://naghdineh.ir/page/1609/
لینک مطلب :
چاپ print version