آستان قدس رضوی هم موظف به پرداخت مالیات شد

با تصویب نمایندگان مجلس

آستان قدس رضوی هم موظف به پرداخت مالیات شد

نقدینه - مجلس آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند را به پرداخت مالیات موظف کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، نمایندگان در نشست علنی  مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با الحاق پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طرح مذکور با ۱۲۳ رأی موافق، ۲۰ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
در این پیشنهاد الحاقی آمده است که به منظور برقراری عدالت آموزشی و اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی و تجهیز  آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم و روستاها ، آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند، موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده است.

منابع حاصله صرفاً جهت توسعه عدالت آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا براساس آیین‌نامه‌ای که به این منظور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد هزینه کند.

https://naghdineh.ir/page/1342/
لینک مطلب :
چاپ print version