لیزینگ ایرانیان وضعیت سود آوری خود را شفاف سازی کرد

گزارش نقدینه از شرکتهای بورسی

لیزینگ ایرانیان وضعیت سود آوری خود را شفاف سازی کرد

نقدینه- شرکت لیزینگ ایرانیان در اطلاعیه ای که به سازمان بورس ارائه داد، نسبت به وضعیت سودآوری خود شفاف سازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، شرکت لیزینگ ایرانیان که با یک هزار میلیارد ریال سرمایه در فهرست اولیه بورس اوراق بهادار فعالیت می کند و آخرین قیمت ثبت شده سهام شرکت 1.265 ریال است و نسبت قیمت به درآمد سهام 6.08 بوده و شرکت 19.12 درصد سهام شناور دارد.

این شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 درآمد هر سهم را 208 ریال پیش بینی کرد و در دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 94 به 76 ریال از این درآمد رسید و 37 درصد بودجه را پوشش داد.

شرکت برای اسل مالی 94 درآمد حاصل از لیزینگ را 733 میلیارد ریال اعلام کرد و سود خالص را 271 میلیارد ریال اعلام کرده و سودانباشته شرکت  325 میلیارد ریال اعلام شده است.

گفتنی است ایران خودرو بادر اختیار داشتن 34.35 درصد سهام ،  سهامدار عمده شرکت محسوب می شود.

بر اساس گزارش ارسالی توسط شرکت لیزینگ ایرانیان، کاهش 33درصد درآمد عملیات لیزینگ به سبب رکود بازار و اعطای وام توسط بانک مرکزی حادث شده که این شرکت در راستای بهبود سود عملیات لیزینگ نسبت به انعقاد قرارداد با ایران خودرو اقدام خواهد کرد که احتمالا از بهمن ماه اجرایی می شود.

 همچنین این شرکت در راستای قرارداد با ایران خودرو، 500 میلیارد ريال وام اخذ خواهد کرد که هزینه مالی شرکت را افزایش می دهد. این شرکت با فروش 2 ساختمان در تهران 149.5 میلیارد ريال درآمد غیر عملیاتی در سال جاری کسب خواهد کرد.

https://naghdineh.ir/page/12815/
لینک مطلب :
چاپ print version