نقد توانگری مالی و توانمندی مدیریتی بیمه ها در همایش بیمه و توسعه

رییس پژهشکده بیمه اعلام کرد:

نقد توانگری مالی و توانمندی مدیریتی بیمه ها در همایش بیمه و توسعه

نقدینه- رییس پژوهشکده بیمه برگزاری همایش ملی بیمه و توسعه را فرصتی برای نقد و بررسی آیین نامه های توانگری مالی و توانمندی مدیریتی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، بیست و دومین همایش ملی و هشتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه قرار است روز 14 آذر جاری همزمان با روز ملی بیمه با مشارکت بیمه مرکزی، پژوهشکده بیمه و سندیکای بیمه گران ایران، برگزار شود.

امیر صفری رییس پژوهشکده بیمه در جمع خبرنگاران در توضیح برنامه های همایش گفت: همایش امسال با محوریت بحث توانگری مالی و توانمندی مدیریتی در شرکت های بیمه و بررسی چالش ها و الزامات مربوط به آن برگزار می شود.

وی با اشاره به این نکته که در سال های 88 و 89 شورای عالی بیمه طی مصوبه ای با حذف کنترل تعرفه ها به آزاد سازی نرخ ها در 6 مرحله پرداخت، افزود:  بدین ترتیب ایجاد یک مکانیزم برای نظارت یک شرکت بیمه برای جایگزینی سیستم کنترل تعرفه ها ضرورت پیدا کرد.

صفری  خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه توانگری مالی که در سال 90 در شورای عالی بیمه به تصویب رسید، قرار شد که توانگری مالی شرکت های بیمه در چند دوره کنترل شده و این توانگری از سوی بیمه مرکزی اعلام شود. به همین منظور در 4 سال گذشته توانگری مالی شرکت های بیمه از سوی بیمه مرکزی افشاء شده است.

رییس پژهشکده بیمه همچنین اظهار داشت:هدف از برگزاری بیست و دومین همایش بیمه اسن است که سیستمی که در آیین نامه گنجانده شده، ارزیابی شود و اگر نقطه ضعفی در این زمینه مشاهده می شود با پیشنهادات افراد متخصص برطرف شده و نظرات کارشناسی در اصلاح آیین نامه به کار گرفته شود.

صفری با تاکید بر این موضوع که توانمندی مدیریتی نیز در کنار توانگری مالی از مباحث مهم صنعت بیمه است، اضافه کرد: بیمه مرکزی همواره بر توانمندی مدیریتی در شرکت های بیمه تاکید دارد و پرداختن به این بحث در همایش نیز برای یافتن راهکارهایی در این خصوص است.

وی با بیان این نکته که همایش ماهیتی علمی، ترویجی و حرفه ای دارد، گفت: هدف از این همایش یافتن راهکارهایی علمی برای رفع چالش ها و نواقص صنعت بیمه است.

رییس پژوهشکده بیمه با اعلام این که 135 مقاله برای شرکت در همایش دریافت شده، افزود:از این تعداد حدود 20 مقاله توسط کمیته داوری برای ارائه در همایش انتخاب می شود و امسال برای اولین بار از 3 مقاله برتر با اهداء جوایز قدردانی خواهد شد. ضمن این که 3 نفر از چهره های ماندگار و پیشکسوتان در این همایش مورد قدردانی قرار خواهند گرفت.

صفری با تاکید بر این موضوع که در این همایش با برگزاری نشست های چند جانبه و تخصصی زمینه ایجاد همکاری در سطح بین المللی با کشورهای متقاضی فراهم شده، خاطر نشان کرد:تاکنون 10 کشوربرای شرکت در این همایش موافقت خود را اعلام کرده اند که از این میان می توان به انگلیس، بلژیک، امارات، بحرین، سوئیس، آلمان و ... اشاره کرد.

وی همچنین از حضور پرفسور "ون هوله" از اساتید برجسته دانشگاه های بلژیک به عنوان سخنران کلیدی در این همایش خبر داد.

رییس پژوهشکده بیمه همچنین اعلام کرد: بیمه مرکزی سه عنوان برای همایش سال آینده پیشنهاد داده و قرار شده این سه عنوان در همایش امسال به نظر سنجی گذاشته شده و با حضور شرکت کنندگان در این همایش عنوان همایش سال آینده انتخاب شود. بیمه مرکزی عناوین "کارکرد ها و سازو کار بازار بیمه"، " بیمه شخص ثالث" و " بیمه حوادث طبیعی" را به عنوان موضوعات پیشنهادی برای همایش سال آینده اعلام کرده است.

https://naghdineh.ir/page/11649/
لینک مطلب :
چاپ print version