تعیین تکلیف مصوبات مجمع بیمه تجارت نو در انتظار تصمیم بیمه مرکزی

تعیین تکلیف مصوبات مجمع بیمه تجارت نو در انتظار تصمیم بیمه مرکزی

نقدینه-باوجود برگزاری مجمع موسسین شرکت بیمه تجارت نو در روز 13 آبان 94، تا این تاریخ و باوجود گذشت 17 روز از تشکیل این مجمع، هنوز تکلیف تایید مصوبات آن روشن نشده و بیمه مرکزی و بیمه تجارت نو در این زمینه به سهامداران اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  اعضاي هيات‌مديره اين شركت از بين سهامداران اصلي و حقوقي تعيين شده‌اند و مصوبات اين مجمع نيز به تاييد ناظر سازمان بورس رسيده است. 

برخي سهامداران در اين زمينه خواستار اطلاع‌رساني بيمه مركزي هستند و دليل تاخير در ارسال تاييديه مجمع، اجازه فعاليت و اعطاي مجوز، را خواستار شده‌اند. 
اين درحالي است كه براي ثبت شركت در اداره ثبت شركت‌ها، بايد مجوز فعاليت و تاييديه بيمه مركزي صادر شود تا مجوز ثبت شركت صادر شود. 
سهامداران با انتقاد از اين روند و عدم پاسخگويي نهادهای ذی ربط در خصوص تعلل و تاخير در اعلام مصوبات مجمع خواستار شفاف سازی و پاسخ به این پرسش هستند كه چه زمان اين شركت شروع به فعاليت خواهد كرد. 
طبق قانون شركت بيمه تجارت نو پس از اخذ تاييديه وزير امور اقتصادي و ستاده مقابله با پولشويي مجمع خود را برگزار نموده است و منتظر تایید صورتجلسه مجمع توسط بيمه مركزي است. 
برابر ماده 34 اساسنامه تیپ شرکت های بیمه ؛ یک هفته پس از مجمع می بایست هييت مديره شرکت بیمه تشکیل گردد. با احتساب تاریخ برگزاری مجمع و روند فعلی بنظر می رسد ممکن است انتخابات مجمع مؤسس از نظر اساسنامه زیر سوال برود.
https://naghdineh.ir/page/11634/
لینک مطلب :
چاپ print version