وام 25 میلیونی خودرو، استقبال از لیزینگ ها را کم خواهد کرد

مدیرعامل لیزینگ کارآمد در گفت و گو با نقدینه:

وام 25 میلیونی خودرو، استقبال از لیزینگ ها را کم خواهد کرد

نقدینه- مدیر عامل شرکت لیزینگ کارآمد با بیان این نکته که بهتر بود تسهیلات خرید خودرو از طریق شرکت های لیزینگ به مردم ارائه می شد پیش بینی کرد که اعطای این تسهیلات، باعث کاهش تقاضا در حیطه فعالیت لیزینگ ها خواهد شد.

محمد حسن مقارئی در گفت و گو با پایگاه خبری نقدینه، با بیان این نکته  که وام 25 میلیون تومانی خودرو بدون تحقیقات کارشناسی کافی و اعتبار سنجی دقیق ارائه شد، افزود: این وام می تواند بر فعالیت شرکت های لیزینگی که در حوزه فروش خودرو های داخلی فعالیت می کنند، تاثیر بگذارد.

مدیرعامل شرکت لیزینگ کارآمد  خاطر نشان کرد: باتوجه به نرخ سود  تسهیلات ارائه شده در مقایسه با مبلغ سود مصوب برای لیزینگ ها می توان نتیجه گرفت که استفاده از تسهیلات لیزینگ در این شرایط برای مصرف کننده به صرفه نخواهد بود و همین مساله باعث کاهش تقاضا در حیطه فعالیت لیزینگ ها خواهد شد.

وی با اشاره به این که بهترین راه این بود که وام خودرو از طریق شرکت های لیزینگ ارائه شود، اظهار داشت: وامی که برای خرید خودرو به این صورت غیر کارشناسانه ارائه شد، نتایج نگران کننده ای در پی خواهد داشت.

مقاره ای درباره فعالیت های شرکت لیزینگ کارآمد گفت: از آن جا که این شرکت در زمینه لیزینگ ماشین های سنگین مثل خودرو های کشنده و اسکانیا فعالیت می کند، از جریانات اخیر تاثیری نگرفته و خوشبختانه در روند کاری این شرکت خللی ایجاد نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: لیزینگ کارآمد برنامه نوسازی کِشنده ها را در دستور کار دارد و در قالب این برنامه، کِشنده های فرسوده که بالای 60 تا 70 سال عمر کرده  و مصرف سوخت بالایی و هزینه زیادی دارند  از سیستم حمل و نقل جمع آوری می شود  و در ازای آن کِشنده های نو با نرخ 11 درصد در اختیار صاحبان کِشنده های فرسوده قرار می گیرد.

مدیرعامل لیزینگ کارآمد افزود: برای تحقق این هدف با سازمان راهداری وارد مذاکره شده ایم و قرار است تسهیلات اعطایی با اقساط 5 تا 7 ساله به متقاضیان ارائه شود. در شرایط کنونی 4500 کِشنده فرسوده در کشور وجود دارد که لیزینگ کارآمد برای نوسازی آنها وارد عمل شده است.

 

https://naghdineh.ir/page/11558/
لینک مطلب :
چاپ print version