روزهای دردناکی برای طلا در راه است

احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا

روزهای دردناکی برای طلا در راه است

نقدینه-تحلیلگران بانک ای ان زد بانک استرالیا بر این باورند که گمانه زنی ها در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا روزهای دردناکی در انتظار بازار طلا باشد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  سایت طلا و رویترزتحلیلگران بانک ای ان زد بانک تاکید کردند: احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر به خصوص پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا بیشتر شده است و این مساله موجب خواهد شد تا بازار طلا طی روزهای آینده روزهای دردناکی را در پیش داشته باشد.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی نیز تاکید کرد: ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک مرکزی اروپا و انقباضی شدن سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در نهایت تاثیر منفی زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است که احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره اروپا وجود دارد و این مساله موجب افت بسشتر ارزش یورو در برابر دلار خواهد شد.
انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین در کوتاه مدت تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت

https://naghdineh.ir/page/11307/
لینک مطلب :
چاپ print version