اروپا بانک مشترک ایران و ونزوئلا را تحریم نکرده است

مدیرعامل بانک توسعه صادرات :

اروپا بانک مشترک ایران و ونزوئلا را تحریم نکرده است

نقدینه-مدیرعامل بانک توسعه صادرات در خصوص تحریم‌های بین‌المللی در رابطه با بانک مشترک ایران و ونزوئلا نیز گفت: اتحادیه اروپا این بانک را تحریم نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،علی صالح آبادی در مورد تاثیر پساتحریم بر بانکداری در سطح بین‌المللی گفت: در شرایط پساتحریم روابط کارگزاری بانکی اهمیت بالایی دارد و در سطح بین‌المللی باید این روابط توسعه پیدا ‌کند.

وی اظهار داشت: پساتحریم منجر به این خواهد شد که گشایش ال سی به سهولت انجام شود که این در نهایت منجر به تامین مالی صادرات و واردات خواهد شد.

وی همچنین اذعان داشت: از جایی که خدمات فنی مهندسی برای صادرکنندگان اهمیت زیادی دارد که بتوانند پروژه‌های خارجی را بگیرند و ما می‌توانیم در صورت رفع تحریم‌ها، ضمانت‌نامه‌های ارزی را برای این دسته از مشتریان صادر کنیم.

مدیرعامل بانک توسعه‌ صادرات درخصوص فعالیت بانک مشترک ایران و ونزوئلا نیز به "اخبار پول" گفت: هیچ تصمیمی برای انحلال این بانک وجود ندارد.

علی صالح‌آبادی در واکنش به شایعه انحلال بانک مشترک ایران و ونزوئلا تصریح کرد: مشکلات اقتصادی ونزوئلا نمی‌تواند دلیلی بر انحلال این بانک باشد چراکه این بانک می‌تواند در هر نقطه دنیا مستقر و به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به سهام ۵۰-۵۰ ایران و ونزوئلا تاکید کرد:سرمایه طرف ونزوئلا ثبت شده و ونزوئلا نیز به عنوان سهامدار این بانک همچنان فعال است.

https://naghdineh.ir/page/11271/
لینک مطلب :
چاپ print version