دفاتر ارتباطی بیمه های انگلیسی، فرانسوی و سوییسی در ایران

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت و گو با نقدینه خبر داد:

دفاتر ارتباطی بیمه های انگلیسی، فرانسوی و سوییسی در ایران

نقدینه- معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد که تاکنون 3 مجوز برای تاسیس دفتر ارتباطی بیمه برای خارجی ها از سوی بیمه مرکزی صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، رحیم مصدق با بیان این که خارجی ها برای فعالیت در زمینه بیمه در ایران مشکلی ندارند، گفت: در حال حاضر دفاتر ارتباطی بیمه ای کشورهای انگلیس، فرانسه و سوئیس در ایران مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که بیمه مرکزی از ورود سرمایه گذاران خارجی حمایت و استقبال می کند، خاطر نشان کرد: وجود شرکت های بیمه ای خارجی در کشور باعث افزایش رقابت و کارائی شرکت های بیمه ای و افزایش رضایتمندی جامعه و بیمه گذاران می شود.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به این نکته که بر اساس قانون تاسيس بيمه مركزي امكان فعاليت اشخاص خارجي در صنعت بيمه از چند طريق پيش بيني شده كه يك روش سهامدار بودن اشخاص خارجي است، اضافه کرد: اشخاص خارجي مي توانند با موافقت بيمه مركزي تا ۲۰ درصد سهام يك شركت بيمه و با موافقت بيمه مركزي و تاييد شوراي عالي بيمه و تصويب هيات وزيران تا ۴۹ درصد از سهام يك شركت بيمه را داشته باشند.

وی تاکید کرد: در مناطق آزاد تجاري محدوديتي از لحاظ درصد سهامداري افراد خارجي در شركت‌هاي بيمه وجود ندارد و يك شخص خارجي مي تواند تا ۱۰۰ درصد سهام يك شركت بيمه را در مناطق آزاد داشته باشند.

مصدق همچنين  گفت: شركت‌هاي بيمه خارجي مي توانند در ايران براساس ضوابط و مقررات موجود شعبه يا نمايندگي تاسيس کنند و براساس ماده ۱۱۳ قانون برنامه پنجم مشاركت شركت هاي بيمه ايراني و خارجي با اولويت بخش غير دولتي به منظور ايجاد شركت بيمه بازرگاني در ايران و جذب سرمايه هاي خارجي توسط بيمه هاي داخلي در زمينه تاسيس و فعاليت شعب خارجي منطبق بر قوانين اصل ۴۴ مجاز است.

وی در باره چگونگی فعالیت شرکت های بیمه داخلی در کشور های دیگر گفت: فعالیت شرکت های بیمه داخلی در کشورهای دیگر تابع مقررات آن کشور بوده و در صورتی که کشور مقصد مجوز فعالیت بیمه های ایرانی را صادر کند، شرکت های بیمه می توانند در آن کشور ها به فعالیت بپردازند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی همچنین افزود: اکنون شرکت‌های بیمه داخلی در کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، بحرین و امارات دارای نمایندگی هستند و به فعالیت می پردازند.

 

https://naghdineh.ir/page/11259/
لینک مطلب :
چاپ print version