موافقت دو سوم بازیگران بورس با تثبیت یا نامتقارن شدن دامنه نوسان

نتایج نظرسنجی از ۱۰۸۴ کارشناس و فعال بازار سرمایه منتشر شد:

موافقت دو سوم بازیگران بورس با تثبیت یا نامتقارن شدن دامنه نوسان

نقدینه - نتایج نظرسنجی انجام شده در بین بیش از یک‌هزار کارشناس و فعال بازار سرمایه نشان می‌دهد؛ حدود دو سوم بازیگران بورس معتقدند تا زمان کاهش کامل ریسک‌های سیاسی، دامنه نوسان می‌بایست در محدوده مثبت و منفی یک درصد تثبیت یا به‌صورت نامتقارن تعیین شود.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، داده‌های «مرکز افکارسنجی سرمایه»، که از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مهر ماه سال ۱۴۰۳، یعنی بعد از انجام عملیات وعده صادق ۲، انجام شده، حاکی از آن است که؛ ۴۰.۴ درصد از شرکت‌کنندگان موافق حفظ وضع موجود و تثبیت دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد تا کاهش کامل ریسک‌های سیاسی هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد؛ ۲۵.۸ درصد موافق بازگرداندن دامنه نوسان به مثبت و منفی ۶ درصد و ۲۳.۷ درصد موافق دامنه نامتقارن هستند. ۱۰.۱ درصد از مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی هم با بازگشت دامنه نوسان به محدوده مثبت و منفی ۳ درصد موافق بوده‌اند.

جامعه آماری نظرسنجی

جامعه آماری این نظرسنجی، کارشناسان و فعالان بازار سرمایه در کل کشــور بوده‌اند. در این پیمایش تعداد ۱۰۸۴ پرسشــنامه به صورت ارسال لینک و با روش تمام شماری گردآوری شده است.

آن‌چه گذشت؟

هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ابتدا روز شنبه هفته گذشته برای حفظ حقوق سهامداران دامنه نوسان را به محدوده مثبت و منفی یک درصد کاهش داد و سپس، برای کنترل هیجانات بازار، در پایان هفته این دامنه را در این محدوده تثبیت کرد.

ارسال نتایج به مراجع تصمیم‌گیر

این گزارش حاکی است: مشروح نتایج نظرسنجی یادشده، برای اطلاع و بهره‌برداری از آن، در اختیار تصمیم‌سازان بازار سرمایه، شامل هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شورای عالی بورس قرار گرفته است.

https://naghdineh.ir/page/112588/
لینک مطلب :
چاپ print version