سهم بالای بیمه های زندگی و آتش سوزی در سبد بیمه البرز

سهم بالای بیمه های زندگی و آتش سوزی در سبد بیمه البرز

نقدينه- در حالي كه خيلي از شركت هاي بيمه، بيشترين سهم در سبد پورتفويشان به  دو رشته درمان و  ثالث اجباري اختصاص دارد، بيمه البرز در حال افزايش سهم رشته هاي ديگر در سبد خود است.

به گزارش پايگاه خبري نقدينه،  آماري كه از عملكرد پنج ماهه روي سامانه كدال سازمان بورس منتشر شد نشان داد كه بيمه البرز
تمركز ويژه اي را روي رشته هاي زندگي آتش سوزي و زندگي قرار داده است.
بر اساس اين گزارش، سهم ٢٠ درصدي  اين رشته ها از كل پورتفوي شركت ٤٦.٠٠٠ ميليارد ريالي البرز گواه اين مدعا است كه اين شركت بيمه اي بورسي، برنامه جدي براي حضور در اين دو رشته و به ويژه رشته هاي بيمه زندگي دارد و اين موضوع را با عملكرد مطلوب در فروش بيمه نامه شوكا به منصه ظهور رسانده است.
بیمه نامه شوکا یک بیمه نامه زندگی حداقل پنج ساله است که بر مبنای تامین مالی حق بیمه از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک مهر ایران صادر می شود. در این طرح بیمه گزار با خرید بیمه عمر شوکا از مزایا و منافع خرید بیمه عمر با پرداخت حق بیمه به صورت یکجا بهره مند می شود.
بر اساس عملكرد پنج ماهه امسال، شركت بيمه البرز  كه با نماد البرز در بازار سرمايه كشور فعال است، ١١.٩٦٣ ميليارد ريال  بيمه نامه زندگي اندوخته دار فروخته كه معادل ١٠ درصد سبد حق بيمه شركت بوده است. 
در همين حال ميزان خسارت پرداختي در اين رشته تنها سه درصد و معادل ١.٣٣٤ ميليارد ريال گزارش شده كه نشان از سودآوري شركت در اين رشته بيمه اي است.
از كل  حق بيمه هاي البرز در پنج ماهه، يك درصد معادل ١.٥٨١ ميليارد ريال هم متعلق به بيمه زندگي غيراندوخته دار بوده  كه جمع كل بيمه هاي زندگي شركت را به ١١ درصد رسانده است.
ميزان خسارت پرداختي در اين رشته هم دو درصد و معادل ٨٤٩ ميليارد ريال بوده است. 
آمار منتشره روي  كدال نشان مي دهد كه ٩ درصد كل حق بيمه توليدي البرز هم در رشته آتش سوزي توليد شده كه مبلغ آن معادل ١٠.٥٦٥ ميليارد ريال است.
ميزان خسارت پرداختي در اين رشته هم تنها دو درصد كل خسارت ها و معادل ٦٩٩ ميليارد ريال بوده است.
آمار نشانگر آن است كه هدفگذاري روي رشته هاي با نسبت خسارت پايين در كنار ايفاي مسووليت هاي اجتماعي براي حضور فعال در رشته هايي همچون درمان و ثالث اجباري، از مهم ترين رويكردهاي بيمه البرز است.
بيمه البرز در پنج ماهه امسال ٤٤ درصد از حق بيمه هايش را در رشته درمان معادل  ٥٠.٧٨٦ ميليارد ريال و ١٢ درصد را نيز در رشته ثالث اجباري به مبلغ ١٤.١١٢ ميليارد ريال به دست آورده است.
عملكرد يك ماهه مرداد البرز نيز حاكي از آن است كه اين راهبرد در ماه پنجم سال نيز تداوم يافته و  ٨ درصد از سبد پورتفوي شركت به بيمه هاي زندگي اختصاص يافته است.
طبق گزارش منتشره روي كدال سازمان بورس، جمع كل حق بيمه هاي توليدي اين شركت ١١٤.٦٦٤ ميليارد ريال و خسارت پرداختي آن در پنج ماهه، ٤٤.٢٧٣ ميليارد ريال بوده است.
البرز در ماه مرداد هم ٣٨.٣٠٤ ميليارد ريال بيمه نامه فروخته و به زيان ديدگان نيز ١١.٦٢٧ ميليارد ريال خسارت پرداخت كرده است.
https://naghdineh.ir/page/111947/
لینک مطلب :
چاپ print version