استقبال از ETFهای طلا در بازارهای جهانی

استقبال از ETFهای طلا در بازارهای جهانی

نقدینه - شورای جهانی طلا (WGC) اعلام کرد که صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا در ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی شاهد ورود نقدینگی بودند.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، شورای جهانی طلا (WGC)  روز پنجشنبه اعلام کرد که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) که به صورت فیزیکی با طلا پشتیبانی می‌شوند، در ماه اوت برای چهارمین ماه متوالی شاهد ورود سرمایه بودند که این امر به دلیل افزایش دارایی‌های صندوق‌های فهرست‌شده در آمریکای شمالی و اروپا بود.

صندوق‌های طلا که برای سرمایه‌گذاران طلا ذخیره می‌کنند، یک دسته اصلی از تقاضای سرمایه‌گذاری برای این فلز گرانبها هستند که در ۲۰ اوت به رکورد ۲۵۳۱.۶۰ دلار در هر اونس رسیدند، در حالی که پیش‌بینی‌ها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا افزایش یافته بود.

ETF‌های طلا طی سه سال متوالی شاهد خروج سرمایه بودند که دلیل آن نرخ بهره بالای جهانی بود، با این حال طی چهار ماه اخیر ورود سرمایه تنها توانست زیان‌های سالانه را به خروج خالص ۴۴ تن کاهش دهد. این صندوق‌ها در ماه اوت شاهد ورود ۲۸.۵ تن طلا یا ۲.۱ میلیارد دلار بودند که دارایی‌های جمعی آن‌ها را به ۳۱۸۲ تن رساند.

افزایش قیمت طلا و ورودهای اخیر موجب شد که مجموع دارایی‌های تحت مدیریت به بالاترین سطح ماهانه ۲۵۷.۳ میلیارد دلار در ماه اوت برسد.

شورای جهانی طلا تخمین می‌زند که حجم معاملات جهانی طلا در ماه آگوست به دلیل کاهش فعالیت‌های معامله‌شده در بورس COMEX، ۳.۲ درصد کاهش یافته و به ۲۴۱ میلیارد دلار در روز رسیده است، اما میانگین حجم معاملات در بازار غیرشفاف خارج از بورس ۵.۹ درصد افزایش یافته و به ۱۵۸ میلیارد دلار رسیده است.

با افزایش 21 درصدی قیمت طلا تا کنون در سال جاری و افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره آمریکا، سفته بازان کل موقعیت خرید خالص خود در COMEX را 17 درصد از ژوئیه به 917 تن در پایان آگوست افزایش دادند که بالاترین سطح از فوریه 2020 است.

https://naghdineh.ir/page/111398/
لینک مطلب :
چاپ print version