میزان تاثیر منفی بر درآمد سهام بانک صادرات نمی گذارد

توضیحات بانک صادرات درباره قبول تعهدات میزان

میزان تاثیر منفی بر درآمد سهام بانک صادرات نمی گذارد

نقدینه- مدیرعامل بانک صادرات درباره مصوبه بانک مرکزی مبنی بر قبول تعهدات موسسه منحل شده میزان , آینده پیش بینی درآمد سهام رسما" توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، درپی مصوبه چند روز پیش بانک مرکزی مبنی بر قبول تعهدات موسسه منحل شده میزان توسط بانک صادرات، همه فعالان بازار این موضوع را پیگیری کرده و از چند و چون آن مطلع شدند اما مدیرعامل بانک صادرات به این مسئله واکنش نشان داد.

بانک مرکزی اعلام کرده بود:حسب تصمیمات متخذه و تفاهم‌های انجام شده، بانک صادرات ایران رسیدگی و مدیریت تمام امور مرتبط با تعاونی اعتبار منحله میزان را پذیرفت. در حال حاضر بانک صادرات ایران با استفاده از ظرفیت و توان بالای مدیریتی خود با سرعت و دقت در تلاش برای تدارک زمینه‌های لازم برای رسیدگی منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتریان و کارکنان تعاونی یاد شده است.

براساس این گزارش،موسسه منحل شده میزان دارای 1000 کارمند و 3.5 هزار میلیارد تومان تسهیلات و یک میلیون حساب مشتری بود.

با این اوصاف اسماعیل لـله گانی مدیرعامل بزرگترین بانک بورسی از لحاظ سرمایه اسمی با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، توضیحات زیر را ارایه کرد:

با سلام و احترام؛

بازگشت به نامه شماره 232895 مورخ 94/09/08 در خصوص موسسه اعتباری میزان به استحضار می رساند:

1-تا تاریخ تحریر این نامه، هیچگونه قرار دادی با موسسه منحله میزان منعقد نگردیده و صرفا بر اساس توافق صورت گرفته با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و در صورت وجود ارزش ویژه مثبت بانک صادرات ایران وارد فرآیند اجرایی قرار داد نقل و انتقال با هیات تصفیه موسسه مذکور خواهد شد.

2-با عنایت به شرایط وجود ارزش ویژه مثبت یقینا در راستای حفظ حقوق سهامداران هیچگونه آثار منفی بر EPS پیشبینی شده بانک صادرات ایران برای سال مالی منتهی به 94/12/29 متصور نمی باشد.

3-با توجه به توافقات به عمل آمده در صورت احراز شرایط مذکور مقرر گردیده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای مدیریت ریسک نقدینگی، خط اعتباری با نرخ مناسب به این بانک اختصاص دهد که در این صورت بر روند فعالیت بانک تاثیر مثبت خواهد گذاشت. بدیهی است هرگونه قرار دادی که فی ما بین این بانک  با هیات تصفیه موسسه مذکور منعقد گردد در اختیار آن سازمان قرار خواهد گرفت.

اسماعیل لله گانی

https://naghdineh.ir/page/10934/
لینک مطلب :
چاپ print version