موسسات مالی غیرمجاز، موضوع جلسه سه شنبه شب شورای پول و اعتبار

همه نسبت به خطرات غیرمجازها نگران اند

موسسات مالی غیرمجاز، موضوع جلسه سه شنبه شب شورای پول و اعتبار

نقدینه- رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: به جز دستور جلسه اصلی جلسه سه شنبه شب شورای پول و اعتبار، که حتما مصوباتش در ساعات آینده روی سایت بانک مرکزی انعکاس خواهد داشت، بحث موسسات اعتباری غیرمجاز هم در نشست اخیر مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه،  محسن جلال پور افزود: همه اعضای شورای پول و اعتبار نسبت به مخاطرات مؤسسه‌های مالی غیر مجاز نگرانند، ولی برای حل این معضل بزرگ، راه حل های متفاوتی پیشنهاد می‌کنند.

وی با بیان این نکته که فعالیت این موسسات را مخل روند اقتصاد کشور است، به فارس گفت: معتقدم مماشات با این موسسات نه تنها به خیر و صلاح کشور نیست که در میان مدت به صلاح خود این موسسات و سپرده گذاران آنها هم نخواهد بود.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: البته این موضع را به صورت کلی درباره همه بخش های غیر قانونی و زیرزمینی اقتصاد کشور دارم و همواره علامت سؤالی در ذهن من شکل گرفته است که چرا اجازه می دهیم فعالیت های غیر مجاز و مخل روند اقتصاد کشور خود را به بخش های رسمی و قانونی تحمیل کنند؟

جلال پور با بیان اینکه متأسفانه در بیشتر بخش‌ها عده ای سود جو با انجام انواع فعالیت های غیرمجاز، فضای بخش های مختلف اقتصاد را مسموم کرده و خسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می‌کنند، تصریح کرد: این موسسات درنهایت با اعمال انواع فشارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، موجودیت غیر قانونی و غیر رسمی خود را رسمیت می‌بخشند تا این که خود را به مردم و کشور تحمیل می کنند.

عضو شورای پول و اعتبار گفت: معتقدم رفتار غلط دولت ها موجب تشویق شدن افراد می‌شود، چنین روش های غلطی را در پیش بگیرند. بنابراین برخورد بدون مماشات و بدون ملاحظه،تنها راه حل ازبین بردن معضل همیشگی مؤسسه های پولی غیر مجاز است.

https://naghdineh.ir/page/10855/
لینک مطلب :
چاپ print version