مردم به طمع بیت کوین، چوب حراج به اموال‌شان نزنند

مردم به طمع بیت کوین، چوب حراج به اموال‌شان نزنند

نقدینه - سودآوری کاذب در برهه فعلی با‌ وجود ریزش های شدید، بازار رمز ارزهای دیجیتال را برای ایرانیان همچنان جذاب نگه داشته است.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، بیت کوین بعد از شکست مقاومت تاریخی 20 هزار دلاری، با در پیش گرفتن روند صعودی، عطش سرمایه گزاری را برای ورود به این بازار پر زرق و برق افزایش داده است؛ سرمایه گذارانی که با طمع ثروتمند شدن در یک شب، بدون دانش وارد چرخه خرید و فروش رمز ارزها شده اند.

دانیال دارایی تحلیلگر و کارشناس بازار رمزارزهای دیجیتال با اشاره به افزایش شدید التهاب بازار در روزهای اخیر گفت: بیت کوین در حال حاضر دارای حباب قیمتی است و شاهدیم که در سه هفته اخیر، علی رغم تبلیغات و ورود شرکت های بزرگ اعم از گری اسکیل، تسلا، توییتر و تبلیغات جهانی، نه تنها موفق به ادامه روند صعودی نشد، بلکه ریزش های شدید و کم سابقه ای نیز از سوی پرچمدار رمزارزها بودیم که به تبع آن نزول قیمتی فاحش در سایر کریپتوها نیز اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم بیت‌کوین در ماه مارچ‌ قیمت 100 میلیون تومان را تجربه کرد و زمانی که در ماه فوریه به قیمت یک میلیارد تومان و بالاتر از آن رسید، عطش خرید آن در ایران لحظه به لحظه افزایش یافت.

دارایی افزود: اکثر مردم جهان انتظار دیدن سقف قیمتی بیت کوین را در محدوده 100 الی 200 هزار دلاری دارند، اما انتظار سرمایه گذاران حرفه ای و بزرگ، خرید در منطقه 28 هزار دلار است.

تحلیلگر بازارهای اقتصادی ایران اظهار کرد: نتیجه واضح این است که بیت کوین تا زمانی که محدوده نزولی 30 هزار دلاری را تجربه نکند، سرمایه گذاران بزرگ، وارد این ارز نخواهند شد و این موضوع باعث تداوم بیشتر روند رو به کاهش این رمز ارز می شود.

دارایی با هشدار به سرمایه گذاران برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، اذعان کرد: خرید هیجانی و ورود هیجانی به بازار ارزدیجیتال به دلیل طمع، ممکن است تجربه های جبران ناپذیری را رقم بزند و به مردم توصیه می کنم برای خود سراب نساخته و به اموالشان چوب حراج نزنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد با تصمیم های هیجانی و تصور این که ثروت در بازار تحت اختیار بیت کوین است، با طمع فراوان، تمام یا بیشتر دارایی خود را بدون دانش درگیر رمز ارز می کنند و به محض کمترین کاهش بازار با زیان گسترده تصمیم به خروج می گیرند. نکته خطرناک تر این است که همین افراد دوباره در قیمت بالاتر به بازار ورود می کنند و با تکرار همین چرخه، باعث آب شدن سرمایه خود می شوند.

 

https://naghdineh.ir/page/66670/
لینک مطلب :
چاپ print version