سقوط ۸هزاردلاری ارزش بیت‌کوین در چند ساعت

ریسک رمزارز آشکارتر شد

سقوط ۸هزاردلاری ارزش بیت‌کوین در چند ساعت

نقدینه - ابراز نگرانی ایلان ماسک خریدار بزرگ بیت‌کوین و مالک تسلا در مورد افزایش قیمت زیاد و بسیار سریع بیت‌کوین باعث شد ۸۰۰۰ دلار از ارزش این ارز مجازی طی تنها چند ساعت پایین بیاید.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، استقبال ایلان ماسک از بیت‌کوین در اوایل همین ماه باعث افزایش 50درصدی ارزش این ارز مجازی تا 58 هزار دلار در هر بشکه شد و عکس‌العمل سرد او در این هفته ارزش آن را پایین آورد.

ارزش بیت‌کوین پس از یک سقوط 17درصدی در روز دوشنبه، 5.6 درصد کاهش یافته است. پس از ابراز نگرانی ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد دنیا در مورد افزایش قیمت زیاد و بسیار سریع بیت‌کوین، این ارز مجازی به زیر 50 هزار دلار رسید و طی تنها چند ساعت 8000 دلار از ارزش خود را از دست داد.

متی گرینسپن، مؤسس کوانتوم ایکانامیکس و متخصص سرمایه‌گذاری و تحلیل بازار با مقایسه تأثیر ماسک بر قیمت بیت‌کوین نسبت به وارن بوفی، گفت ایلان ماسک و اظهاراتش تأثیری خارق‌العاده بر قیمت‌های بازار دارند.

حتی میلیاردرهای دیگر هم در مورد سخنان ماسک اظهار نظر کرده‌اند، بیل گیتس مؤسس شرکت مایکروسافت در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که از طرفداران بیت‌کوین نیست، هم به‌خاطر مسائل محیط زیستی و مصرف بالای انرژی برای تولید این ارز مجازی و هم به‌خاطر سرمایه‌گذاران شخصی.

وی گفت: «ایلان پول زیادی دارد و انسان پیچیده‌ای است بنابراین من نگران این نیستم که بیت‌کوین اتفاقی بالا و پایین برود. من نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین نیستم و عقیده دارم اگر به‌اندازه ایلان ماسک پول ندارید باید مراقب باشید».

بزرگترین ارز مجازی دنیا موفقیت چشمگیری طی ماه جاری داشته است که نتیجه سرمایه‌گذاری بالای شرکت تسلا و سرمایه‌گذاران سازمانی بوده است که بیت‌کوین را جایگزین جذابی برای طلا و دلار می‌دانند ولی تحلیلگران هشدار داده‌اند این افزایش قیمت یک حباب است که به‌وسیله محرک‌های دولتی و مازاد نقدینگی از طرف بانک‌های مرکزی به‌وجود آمده است.

ارزش بیت‌کوین تنها در ماه فوریه بیش از 60 درصد افزایش یافته است. این ارز مجازی در روز یکشنبه رکورد 59 هزار دلار را شکست و در زمان حاضر حدود 54100 دلار در نیویورک معامله می‌شود.

سایر ارزهای مجازی هم کاهش قیمت داشته‌اند. اتر، دومین ارز مجازی دنیا از نظر ارزش بازار 19 درصد کاهش داشته است.

بسیاری از تحلیلگران هشدار داده‌اند سرمایه‌گذاران جدید در بیت‌کوین باید آماده بی‌ثباتی‌های بزرگ باشند و احتمالاً قیمت این ارز مجازی با همان سرعت و شدتی که افزایش یافته بود، سقوط می‌کند.

https://naghdineh.ir/page/66433/
لینک مطلب :
چاپ print version