وام ودیعه اسکان موقت متقاضیان نوسازی بافت فرسوده؛ ۴۰ میلیون تومان

وام ودیعه اسکان موقت متقاضیان نوسازی بافت فرسوده؛ ۴۰ میلیون تومان

نقدینه - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از اعطای تسهیلات ۴۰ و ۳۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به متقاضیان تهرانی و شهرستانی نوسازی بافت فرسوده برای اسکان موقت در زمان بازسازی واحد مسکونی خبر داد.

وی ادامه داد: به همین منظور گزینه ثبت نام ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام تسهیلات به آدرس http://facility.udrc.ir/login.php در دسترس متقاضیان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در بافت‌های فرسوده در تهران 400 میلیون ریال و در سایر شهرها 300 میلیون ریال با نرخ سود 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه است، افزود: در گذشته امکان ثبت نام برای دریافت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت از بافت‌های فرسوده در سامانه تسهیلات برای هر واحد مسکونی با عاملیت بانک مسکن فراهم شده بود.

وی ادامه داد: با این حال امکان دریافت ودیعه مسکن وجود نداشت که خوشبختانه اکنون در همان سامانه این امکان برای متقاضیان فراهم شده و عاملیت آن با صندوق کارآفرینی است.

انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از پیش‌فروش باید مجوز پخش آگهی داشته باشند

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره نحوه نظارت بر ساخت و ساز و آگهی‌های تبلیغات پیش‌فروش مسکن اظهار داشت: در این زمینه انبوه سازان و فعالان بخش مسکن قبل از اقدام به انتشار هر گونه آگهی پیش فروش در روزنامه و یا پخش در صدا و سیما باید مجوز لازم را از اداره کل راه و شهرسازی دریافت کرده باشند.

محبت خواه افزود: برای تضمین حقوق شهروندانی که به عنوان پیش خریدار اقدام به خرید ملک می‌کنند، تمامی انبوه‌سازان و فعالان در بخش مسکن قبل از انتشار هرگونه آگهی مبنی بر پیش فروش ملک در روزنامه‌ها و یا پخش در صدا و سیما باید مجوزهای مربوطه را دریافت کرده باشند و لازم است مردم هم پیش از خرید هر واحدی مجوزهای لازم را رؤیت و از انتشار آنها در رسانه‌های رسمی کشور اطمینان حاصل کرده باشند.

وی تصریح کرد: تمامی فعالان بخش مسکن برای پیش فروش ملک‌های خود در آگهی‌های انتشاری شماره و تاریخ اخذ مجوز مربوطه را اعلام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد: در همین زمینه لازم است تمامی رسانه‌ها جهت متضرر نشدن پیش‌خریداران قبل از انتشار هرگونه آگهی مجوز انتشار آگهی را از پیش فروشان اخذ کنند.

https://naghdineh.ir/page/66396/
لینک مطلب :
چاپ print version