متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان غیر قابل بازگشت است، حتی در دولت بعد

نوبخت:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان غیر قابل بازگشت است، حتی در دولت بعد

نقدینه - رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد که موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان غیر قابل بازگشت است و حتی در دولت بعد نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش پایگاه خبری نقدینه ، نمایندگان بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه‌ای در دیداری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ضمن تقدیر از وفای به عهد در اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ خواستار تشکیل کارگروهی  برای نظارت بر اجرای این موضوع شده و رعایت عدالت در همسان سازی حقوق تمامی بازنشستگان شدند. آنها عنوان کردند سفره‌هایشان کوچک شده اما تعداد نفرات دور آن با حضور فرزندان بیکار و نوه‌هایشان بیشتر شده است.

محمدباقر نوبخت نیز دراین دیدار با بیان اینکه سازمان برنامه خود را در قبال دغدغه‌های مردم و تجمعات اعتراضی آنها بویژه بازنشستگان مسئول می‌داند، گفت: اگرچه در دولت یازدهم توانستیم نرخ ارز را ثابت نگه داشته و نرخ تورم را یک رقمی کنیم اما در دولت دوازدهم به جهت تشدید تحریم‌ها و شرایط سخت جنگ اقتصادی، ارزش پول ملی کاهش یافت و از همین رو کوشیدیم با اقداماتی همچون همسان سازی حقوق بازنشستگان، فاصله حقوق آنان با شاغلین را کم کنیم. در هیات دولت نیز مقرر شد که این موضوع کماکان بررسی شود و همه مشکلات اجرایی به تدریج مرتفع و احقاق حق شود تا هیچ احدی از این نظام پرداخت جا نماند.

وی اجرای قانون همسان سازی حقوق را غیرقابل بازگشت خواند که حتی در دولت بعد هم ادامه خواهد یافت. براساس گزارش سازمان برنامه، معاون رئیس جمهور افزود: اگرچه مجلس هنوز لایحه دو فوریتی دولت برای این منظور را با گذشت دو ماه اعلام وصول نکرده اما دولت برای اطمینان خاطر بازنشستگان محترم می‌تواند لایحه‌ای برای دائمی کردم اجرای همسان سازی حقوق را نیز به مجلس ارائه دهد.

 

https://naghdineh.ir/page/66393/
لینک مطلب :
چاپ print version